Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 41-60 av 90
FÖRSLAGSTRÅDEN - VAD DU ANSER SAKNAS PÅ NYA HYPE.SE
Kan vi inte ha en klistrad tråd i Lall-forumet, där det står alla kombinationer för smileys?

Eller så klickar du bara på SMILEY-KNAPPEN och ser den där? /Gunner

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
En stor (fyrkantig) ruta med plats för mer tecken för signaturer skulle uppskattas.

Eget utrymme uppskattas vet vi om, men behöver det vara på forumdelen - ni har ju iaf en sida där ni kan lägga in precis vad ni vill... Under veckan kommer besöksantal upp och ev vem som besökt eran sida. Allt beror på hur mkt tid som Ziphoid kan hitta. /Gunner

Ah, skulle nämligen vilja ha ett citat (Från Hype) i signaturen.
Men bara en fjärdedel får plats.

Taket är beroende på hur många ikoner som ska vara till höger. Och det kommer säkert någon fler och då blir det färre tecken. Om utrymmet blir stort blir det massa mer att scrolla och jag tvivlar att någon gillar onödig scrollning. Men jag kan ha fel. /Gunner

Nehe, gick inte färga länkar på egen hand. Men när det är mycket text i länken så är den inte så lätt att missa. Däremot så består länkarna ofta av "Här" eller dylika korta ord och då kan man missa de väldigt lätt.

Jag gillar inte HÄR som länkyta. Det finns en undersökning som säger att 12 ord är det optimala för människans uppfattningsförmåga. Så, kort och gott, var inte orliga för att skriva en massa i länken. /Gunner

Det hade vart smidigt om man kunde ändra titeln på tråden också.
Om man skrev fel eller nått.

Be närmaste Hype.se-person göra det. Alla som kan moderara kan ändra ämnesraden. /Gunner

Fast inte för mycket mer aktivitet.
Det är jobbigt när det blir för många nya trådar att följa.

En grej, som jag säkert redan skrivit någonstans är att ni borde fixa så man får ett mail när någon svarat i ens tråd.
Eller kanske ett icq-meddelande

Det kommer förhoppningsvis. /Gunner

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
[Hype.se]

En grej, som jag säkert redan skrivit någonstans är att ni borde fixa så man får ett mail när någon svarat i ens tråd.

Eller i alla fall någon form av bevakningsfunktion. Fast så länge aktiviteten håller sig på den nuvarande nivån fungerar det iofs utan.

Kommer också. /Gunner

It is Microsoft, and I will kill them
[Hype.se]

Svajen skrev:Vi väntar fortfarande på att FF ska bli lite kompitablare

Jag kommer gråta av glädje den dagen jag äntligen slipper skriva q cite 50 gånger om dagen...

Hur gick det, grät du av glädje? /Gunner

[Hype.se]

I mitten av september kommer vi att sitta med forumet och då är tanken att bland annat mail om att någon svarat i din tråd, bevakning och lite annat.

Och inte fan har det blivit av ännu. Tider är inte vår pryl för fem kuksugande jävla öre kort och gott. /Gunner

w w w . h y p e . s e
enda jag sakna är att kunna "Citera" i FF .. annars funka allt perfekt

Funkar. /Gunner

Eh?

Mitt förslag: Något sorts pris till den medlem som värvar flest medlemar till sidan, seriösa medlemar. När de skrivit 100 posts, och inte blivit varnade så får medlemen i fråga sitt pris.

Ökar aktiviteten och vi kanske får hit lite nytt folk.

Det är ett bra förslag som vi funderat på, men det är svårt att kunna ge bort något bara. Inte så att man blir rik på att ha en spelsida om man säger så. Vi har en kampanj som startar mkt snart, vi hoppas att den ger lite trafik. /Gunner

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
[Hype.se]

Det här med gloggs verkar ha glömts bort lite så mitt förslag är att fixa så att man kan se hur många som har läst sina gloggs och kanske även vem som läst dem. Detta skulle nog motivera fler att skriva mer gloggs.

Finns där, men visas inte. En Ziphoid-sak. Men många ligger innan på prion. Så håll inte andan. /Gunner

"We don't see things as they are. We see them as we are"
[Hype.se]

Neon skrev:Det här med gloggs verkar ha glömts bort lite så mitt förslag är att fixa så att man kan se hur många som har läst sina gloggs och kanske även vem som läst dem.

Tja, eller kommentarer. Fast jag vill minnas att det varit på tapeten tidigare och refuserats av Gunner? Jag noterar också att man bara kan skriva ett inlägg per dag, det känns inte alltid helt intuitivt. Att kunna lägga in bilder (eller embedda videos, om man ska sikta mot himlen) känns inte heller helt obefogat.

Se ovan. Och ang att lägga in fler på en och samma dag är inte tanken, utan man summerar rubbet i en och samma post. Det är ju lite av en dagbok med speldagbok. Bilder skulle varit där, även det hänger på Ziphoid. Kommentarer är nog bra, men eftersom det är ens egna prylar som man berättar tycker jag att man kan klara sig utan att någon kommenterar dem. Dock allt som allt, finns sjukt mkt saker som är viktigare att klara av först. /Gunner

eller lägga dom så dom syns mer på förstasidan, iaf jag läser nästan bara rubrikerna jag ser, orka scrolla..

Svårt att tillfresställa din lathet dock. Men du kanske kan köpa en större skärm? /Gunner

rakt in i kaklet
Gunner skrev:Det är ett bra förslag som vi funderat på, men det är svårt att kunna ge bort något bara. Inte så att man blir rik på att ha en spelsida om man säger så. Vi har en kampanj som startar mkt snart, vi hoppas att den ger lite trafik. /Gunner
Hm, behöver ju inte vara någon Nintendo Wii eller så, utan mer... Månadens hedersmedlem eller så. Sedan att det även läggs lite mer fokus på dom här "bra eller dålig"-tråd/nyhet/recension som man kan trycka på. Att om man får flest sådana så får man en utmärkelse, tillexempel. Eller att man bara kan "tacka" olika inlägg. Lictor hjälper hela tiden till med länkar osv, och han förtjänar lite uppmärksamhet för det, och det kanske kan få folk som sitter inne på länkar osv, att hjälpa till mer?

Bara lite tankar.

All statistik finns reggad, bara inte visad. Hoppas att det kommer framöver. /Gunner

[Hype.se]

Fragge skrev:Sedan att det även läggs lite mer fokus på dom här "bra eller dålig"-tråd/nyhet/recension som man kan trycka på.

De där knapparna är en bra idé, men ärligt talat har jag aldrig riktigt förstått hur de fungerar i praktiken.

Fragge skrev:Eller att man bara kan "tacka" olika inlägg. Lictor hjälper hela tiden till med länkar osv, och han förtjänar lite uppmärksamhet för det, och det kanske kan få folk som sitter inne på länkar osv, att hjälpa till mer?

Man tackar och bockar.

Nu fick han lite kred iaf. Hålla-med-funktionerna är inte förklarade så bra, och inget är det faktiskt. Det finns texter sedan dag ett, men de har inte publicerats. Men nog hänger du väl med på knapparna Lictor?

De funkar som så att man håller med (grön) eller inte håller med (röd). Har man röstat ser man vad andra tycker, ej hur många eller vilka. Bara om det är så eller inte. Plus att man ser på sin egen om folk håller med eller inte. Enl statistik är jag den som tycker till mest av alla... /Gunner

Hur som, vore det inte fint med en liten knapp med en tumme upp vid varje inlägg, så man kan tacka personen på det sättet? Så sitter det ihop under "Inlägg: 1605", där det står tex "Tackningar: 15" eller så. Det hjälper även newbies att se vem som är "the man" osv.

Det är ju precis det som GRÖN/RÖD fyrkant gör på varje initialt inlägg. Inga siffror publiceras, men man ser om flera håller med eller inte. Siffror går att få fram dock.

Kom på en liten funktion som inte borde vara allt för svår att koda. Det är att det står hur många kommentarer varje nyhet har. Går jag in på en och skriver något, så har jag inte en susning om någon svarat. Då måste jag gå in i den nyheten hela tiden om jag vill veta, istället för att bara kolla på en siffra.

Eller så är det bara öppna ett nyhets-forum där alla nyheter får en egen tråd.

Alla nyheter ska in i forumet. Jag hoppas det dyker upp varje vecka, men... Hoppas iaf att det sker inom en rätt snar framtid. /Gunner

kan man inte ha nån sorts grej där man kan rösta ut nån som tex spammar lr håller på? typ att om nån spammar o så, så kan man rösta att den ska bli bannad från hype.se med så många röstningar så måste man oxå komma med en orsak:P det är ingen jag vill ska bli bannad från hype.se men jag fick just syn på att nån vid namn crysis och lill_jons hade varit jobbiga:S Så om inte admin e på plats så kan man med hjälp av ett system rösta ut den personen o komma med en orsak:P

Klagomål med motivering skickas till mig. Ingen skulle raderas för att det röstas på det, det här är inte en dokusåpa... /Gunner

Jag skulle vilja ha en sån där sak där man kan rösta om man ska köpa det nya spelet eller om man ser fram emot Phamton hourglass och sådana saker.

Gunner?

Sit Ubu Sit Good Dog.
Visar inlägg 41-60 av 90
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.