Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 1202
Vilken film(er) har du sett senast?
Tänkte en liten tråd där man skriver vilka filmer man sett senast, bra sätt o hitta nya filmer o se!
Betyg(förslag) 0-Kass 1-Dålig, 2-Godkänd, 3-Bra, 4-Mycket Bra, 5-Suverän

The Jacket - Trevlig thriller i samma anda som Butterfly Effect och Donny Darko
Layer Cake - Försök att göra en ny Lock Stock, helt ok men kunde blivit bättre.

Detta var ju även mitt första inlägg på nya forumet så får ta och säga välkommen till mig själv
De flesta håller med om kommentaren

http://www.blackjackinfo.se
Once upon a time in america.

Noodles är oslagbar...

Escape from New York.

Russel Crowe är oerhört lik en viss Solid Snake...

Jag heter MrFred.
[Hype.se]

MrFred skrev:Russel Crowe är oerhört lik en viss Solid Snake...

Russel Crowe??? *S* Du måste mena Kurt Russel, antar jag...

...o i MGS2 så tar ju faktiskt Solid Snake aliaset 'Pliskin', så det e en bra jämförelse...

Caracarn skrev:The Jacket - Trevlig thriller i samma anda som Butterfly Effect och Donny Darko

Håller med om en 3:a där, men tycker både BE och DD e bättre...

www.hype.se - www.ziphoid.com
lite ot: Har faktiskt för mig att kurt russel tom var förebild för hur snake skulle se ut(i mgs o framåt). Kommer inte ihåg vart det var jag läste/hörde det dock. Men om det blir ngn metal gear rulle av så skulle jag helst se han som spelar wolverine i rollen som snake faktiskt.

Ja flåt menade kurt russel...

Hideo kojima har tagit influenser från all världens filmer...

Vissa scener i Escape from New York kunde mycket väl vara direkt ifrån MGS.

Men tvärtom så att säga: Hideo har hämta inspiration från filmerna ej tvärtom.

Jag heter MrFred.
Pirates of the Caribbean - underbar film, sett den säkert en tio gånger och är fortfarande bra.

National Treasure - Äventyr från början till slut

I Robot - Will Smith är alltid sevärd

Monty Python and the Holy Gral - Enligt mig den bästa av deras tre långfilmer

Danny the Dog (Unleashed) - bästa Jet Li filmen som inte kommer från asien

får räcka för idag

I have hope... or I have nothing
Million Dollar Baby - Clintans oscarbelönade mästerverk. Helt sanslöst bra film.

Memento - Christofer Nolans mästerverk från 2000. Guy Pierce är perfekt i huvudrollen som Leonard utan minne.

No one dies a virgin, life fucks us all.
Million Dollar Baby - Clintans oscarbelönade mästerverk. Helt sanslöst bra film.

Memento - Christofer Nolans mästerverk från 2000. Guy Pierce är perfekt i huvudrollen som Leonard utan minne.

No one dies a virgin, life fucks us all.
Donnie Darko, fattar fortfarande inte allt

From Dusk til dawn, vampyrslakt när den är som bäst

rakt in i kaklet
De två senaste filmerna jag sett är Unbreakable och The Manchurian Candidate.

Unbreakable var riktigt överraskande bra. Rör ett något tabu ämne också. Så räkna inte bort den bara för att Bruce Willis spelar huvudrollen. 4 av 5 av mig tack vare ämnet och en icke framstressande storyline, vilket känns som frisk luft bland alla filmer som bara pressar på med handling som gör en konstant påmind om att det är en film man ser, om ni förstår hur jag menar. Har för mig att Unbreakable inte fick bra kritik när den först kom på bio/hyrfilm, men den är inte förutsägbar och skådespeleri, story & stämning är bra. Hyr den.

The Manchurian Candidate är en bra thriller som blir riktigt bra i och med att det släppts få bra thrillers på senaste tiden. Personligen lessnar jag lite på att Denzel Washington nästan alltid får spela en oförstådd, kränkt, svart man och ser honom gärna i någon annan roll. Bortsett från detta är det som sagt en väl sevärd film som jag verkligen inte tror kommer göra dig besviken. 3 av 5.

Smileythread. Hoppas inte gunner kollar in.

Btw, såg Boogeyman nyss, fan skiten suger ju mer än en getballe. Kollar hellre på BDSM-porr än den här fucking filmen. utan 5.

The manchuriann candidaate har jag inte sett, jag velade mellan den och man on fire. Men det blev man on fire.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Nya Star Wars - Bättre än först två men sämre än dom gamla filmerna.

[Hype.se]

StarWars Episode 3 Revenge Of The Sith - Jag har varit SW-fan så länge ja kan minnas så de här e en av de bästa filmerna nånsin för mig.

Kingdom Of Heaven - Jag älskade Gladiator som även den är gjord av Ridley Scott men den här var inte ens hälften så bra. Ganska långtråkig med en del smått onödiga scener o kändes ganska oengagerande i helhet.

The Jacket - Den var spännande o annorlunda men inte så mycke i jämförelse med The Machinist eller mästerverket Memento.

Be Cool - Mycke sköna skådisar o sköna karaktärer. En del roliga scener.

"We don't see things as they are. We see them as we are"
Hehe, Måste hålla med om att Kingdom Of Heaven var riktigt usel nästan. Ja, inte ens fighterna var episka.

O Gusse, jag [Neon Edit: Inget snack om warez o rips i forumet, thats the rules], den här ska vara ok kvalitet utan dem där timrarna i hörnen. Men bilden verkar aningen mörk, men nån skrev att om man spelade upp den på tv:n skulle det vara nice kvalle....

e=mc2
Alexander - X Såg den för nån vecka sen, ruskigt dålig film.

Kingdom of Heaven var som redan skrivits, tråkig och oengagerad.

Star Wars III ägde loss och satte de två förra i skamvrån. Lite vinglig i början möjligen, men snart var den en underbar film.

Kolla på Gudfaderntrilogin med en kompis som inte sett dem förut. Hon är såld och jag älskar verkligen de filmerna.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Såg Man on Fire med Denzel Washington. Riktigt bra. Älskar när the good guy torterar the bad guy.

Såg lite på Alexander, men det gick inte att se hela. Var tvungen att stänga av. Riktigt usel.

Det var vad jag hade att säga

ROTS ( Revenge of the sith)=> 4
Kingdom of heaven=> 2
Unleashed=> 3
-----------------------------------------

1-Dålig
2-Duger att döda några timmar med om du har tråkigt.
3-Helt okey
4-Bra men inte prefekt

apan skrev:ROTS ( Revenge of the sith)=> 4
Kingdom of heaven=> 2
Unleashed=> 3
-----------------------------------------

1-Dålig
2-Duger att döda några timmar med om du har tråkigt.
3-Helt okey
4-Bra men inte prefekt

5- Perfekt.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Fan.... kan man inte ta bort sitt inlägg???

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 1202
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.