Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 1081-1100 av 1202
Vilken film(er) har du sett senast?
puppy skrev:abbath skrev:The dark knight. Yepp jag kunde inte hålla mig, utan såg en risig kopia. Men jävlar vilken bra film!
+++++

Enligt IMDB så lär den ju vara något av det bästa som kommit så jag tror att din uppfattning är helt adekvat ;D

I år?xD

Sit Ubu Sit Good Dog.
[Hype.se]

Köpte The Zodiac Dir Cut på blåstråle. Underbar film med grymt bra extramaterial. Rekommenderas! Väntar nu på The Orphanage som skall dimpa ned i brevlådan inom kort. Bästa skräckisen på år och dagar. Skall bli trevligt att se om den på Blu-Ray.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
[Hype.se]

Sniper skrev:I år?xD

Nej, sedan de började ranka filmer på IMDB. Dark Knight petade ned Gudfadern...undrar verkligen om den kan vara så bra? Skall se den på bio inom kort.

Den är faktiskt riktigt bra. Jag var lite skeptisk, för alla jävlar måste ju älska en skådis så fort han dör, och alla filmer han medverkar i blir helt magiska och tolkningen av rollen och *hulk*...
Heath Ledger är dock en fantastiskt bra Joker. Den innehåller en hel del ganska svaga partier, men som helhet är det antagligen den bästa "superhjälte"-filmen någonsin.

Det är dock antagligen helt missvisande med betyget på en sådan här film. ALLA ser Gudfadern, medan t ex mina föräldrar (och alla andra medelålders personer, Lupus undantagen ) aldrig skulle bry sig om Batman. Därför får vi med största sannolikhet ett ganska "felaktigt" omdöme, helt i stil med att nästan alla asiatiska rullar får långt bättre betyg än de förtjänar, då det bara är fansen som kollar och betygsätter.

Edit: Jag gjorde slag i saken och 1½ år efter att jag fått ett presentkort gick jag på bio. Film är nog bäst på bio, men folk är fortfarande idioter, vilket dödar de övriga fördelarna med bio. Sedan att de inte kan kalibrera sin utrustning och framstår som amatörer är en annan sak som kanske inte gör det till en fantastisk upplevelse. Det dröjer nog väldigt länge innan jag betalar för att gå på bio.
Film är bäst i min soffa, förutsatt att du inte är där alltså.

Sanity calms, but madness is more interesting.
[Hype.se]

Karmalicious skrev:Det är dock antagligen helt missvisande med betyget på en sådan här film. ALLA ser Gudfadern, medan t ex mina föräldrar (och alla andra medelålders personer, Lupus undantagen ) aldrig skulle bry sig om Batman.

Ha,ha...jo jag måste nog tillhöra undantaget där. Har sett alla Batman rullar och skall givetvis se denna. Jokern är nog en av mina favoriter när det gäller superskurkar och Batman (Läderlappen hette han när jag läste serien som ung) klart intressantast av alla seriehjältar.

Ang film på bio, håller jag med. Ända sedan jag skaffade stor TV och hemmabio, lockar det inte lika mycket. Blir helt enkelt störd som f-n på folk när jag går på bio. Betala en hndring för att höra folk busvissla, hosta, prassla med godispapper och störa på alla andra möjliga sätt, känns inte så kul.

Lupus skrev:Ang film på bio, håller jag med. Ända sedan jag skaffade stor TV och hemmabio, lockar det inte lika mycket. Blir helt enkelt störd som f-n på folk när jag går på bio. Betala en hndring för att höra folk busvissla, hosta, prassla med godispapper och störa på alla andra möjliga sätt, känns inte så kul.
Måste vara ett storstadsfenomen för även jag har varit negativt inställd till bio men i lilla borås verkar folket kunna hålla sig från allmän idioti. Senast nu när jag såg the dark night och satt bredvid tre slynglar som jag var helt säker på skulle förstöra filmen för mig. Inte ett pip gav de ifrån sig.

Får vänta med att titta på film på storbild och maffiga ljudsystem tills jag har ett välbetalt jobb. Då kan jag mäkta med att bli elitistisk såsom karma.

casualcore wnkr | slayer of threads
Tack Neon för Wanted! Sen vem du nu fick biljretter av..

Den var okej. Jag tycker den var snyggt gjort, men manus var lite platt...Kunde ha varit mycket bättre.
Men gillar man action, lär den vara sevärd!

Snacket om att Batman äger Gudfadern är helt befängt... Om kanske 2-3 år kommer batman sjunka, medan Gudfadern står sig... Inget ont om Batman alltså, men kom igen? :-D

I'm possessed by this house, and will never leave it again.
Batman - The Dark Knight. Mycket bra film. Heath Ledger som Jokern briljerar vilket känns skönt då jag faktiskt var lite orolig efter att ha sett de första 6 minuterna från Batman Begins Blu-Ray-utgåva och andra trailers. Bra skådespelarinsatser i övrigt. På något sätt inte lika involverande som Batman Begins men The Dark Knight är inte nödvändigtvis sämre totalt sett, Jokern är helt enkelt en alldeles för intressant villain. Förmodligen är det på grund av att Batman presenterades och utvecklades så utomordentligt bra i Batman Begins och därav är det svårare att ha samma mängd karaktärsutveckling för Batman denna gång. Möjligtvis hade jag också kunnat tänkt mig lite mer gadgets och annat smaskigt. Hur som helst, något som bland annat kännetecknar dessa senaste två Batman-filmer är den snabba, exakta och till skillnad från tidigare filmer ofladdriga slagsmålen vilket är en fröjd att se i superhjältefilmer, samma sak att de är mer förankrade i verkligheten. Vidare förtjänar karaktären Harvey Dent (och dess actor: Aaron Eckhart) att nämnas. Jag tycker att advokaten och hans väg till mörkare tankar skildras på ett moget och naturligt sätt. Mycket, mycket sevärd film och precis som Batman Begins bland de absolut bästa actionfilmerna någonsin. Kommer köpas på Blu-Ray när den släpps på formatet. 8/10

X-Files - I Want To Believe. Högst medioker tyvärr för den med förväntningar ställda utifrån serien. Finns många avsnitt från den gamla serien som är bättre än denna långfilm. Inget specifikt att kritisera förutom just manuset som faktiskt inte förmår att skapa tillräckligt med intresse vilket är mycket trist att se för en IP med stor potential. För lite mystik och känsla som så starkt kännetecknar serien. Lyckligtvis så bryr man sig fortfarande om Mulder och Scully. Se den när den kommer på TV istället för som en tjej i sällskapet sa: "Det här hade de ju kunnat beta av i ett CSI-avsnitt istället". 5/10

In the Valley of Elah. Bra film som handlar om något aktuellt men upplösningen renderar den, för mig iaf, något betydelselös även om jag förstår sensmoralen. Tommy Lee Jones är som alltid flawless och kanske hade jag tyckt att filmen var betydligt sämre om det inte var för honom. Resten av skådespelarinsatserna är utan anmärkningar och värd din tid är den iaf. 6/10

The Matador. Släpptes 2005 med Pierce Brosnan och Greg Kinnear i huvudrollerna, så leta inte efter den på biolistorna dvs. Måste säga att jag är besviken. Upplever den som att försöka spela på båda strängarna komik och allvarlighet men träffar ingen av dem. Pierce Brosnans karaktär hade stor potential men fokus tycks ligga på Greg Kinnears karaktär som helt enkelt är dötrist! Kanske har jag fel men har fått uppfattningen att snubben Greg K blir typecastad gång på gång för denna typ av roll och det hjälper ju inte heller direkt. Filmen känns tyvärr genomgående simpel och omedvetet med humor anpassade för äldre barn typ. Pierce Brosnan och hans karaktär förtjänade mycket bättre! Filmens bästa egenskaper är bra bildkvalité (såg den i HD) och ett schysst soundtrack. 3/10

Harold & Kumar - Escape from Guantanamo Bay. Ingen smart flick direkt men det ska man väl ändå inte förvänta sig när man väljer denna typ av rulle. Produktionsvärdet är förstås genomgående lite enkelt och så är också filmens premisser, handling och underhållningsvärde men det finns några ljuspunkter - dock inga hejdlösa skratt. Relationen mellan Harold och Kumar, vilket är vad de bygger en stor del av komiken på, har tagits lite väl för givet att åskådaren ska acceptera. Det tyckte jag för övrigt även om första filmen, Harold & Kumar Go to White Castle. Hur som helst så nöter de alldeles för mycket på "hur roligt" det blir när den ordentlige Harold hänger ihop med den vårdslöse knasen Kumar. Har man svårt för stereotyper ska man definitivt skippa denna film. Men filmens enkelhet är också lite grann av dess charm, för den försöker inte vara mer heller, än en enkel, lätt oseriös, highschool-rulle tycker jag, och då känns det genast mer OK. Hur som helst, köp den inte och se hellre den första filmen. 4/10

Memoirs of a Geisha. Hade hört rätt ljumma utlåtanden om filmen så det överraskade mig hur pass bra och välgjord den var. Trodde att den skulle vara ganska ytlig men det blir en fin och emellanåt gripande historia om denna tjej som blir en kvinna. Majoriteten av skådespelarna, och alla de viktigaste rollerna, är utan anmärkningar men ingen briljerar. Tyvärr har jag lite svårt att ta att de pratar engelska. Det går hjälpligt men jag tror definitivt att denna film hade vunnit stort på att vara på japanska med engelsk textning. Men men, Sony vill tjäna pengar på en slö målgrupp (ja, gissa världsdel ) så vad ska man göra. Ibland är filmen något övertydlig men inte till störande nivåer när det är. Bra bild och ljud. 7/10

Meet The Feebles

'Nuff said!
Så jädrans rubbad och grymt rolig film :D

"War. War never changes."
El Orfanato (barnhemmet)

Ruggigt bra film +++++!!

"Good artists copy, but Great artists steal"
[Hype.se]

abbath skrev:El Orfanato (barnhemmet)

Ruggigt bra film +++++!!

Jäpp! Älskade den. Såg förresten KM31 (som har samma regissör) häromdagen. Långt ifrån lika bra, men sevärd likväl.

Casablanca

Les Miserables

Kung Fu Panda Lagom för en gångs skull... :-D

Hancock

Rekommenderas starkt:
The Darjeeling Limited =
Humor o känsla med stil i klass med Lost In Translation. Underbar rollista, skön miljö, bra manus, snyggt filmad. Vad mer kan man önska?

Neon, varför gillar nästan inga ungdomar den hära filmen? samt några äldre vuxna då.

Sit Ubu Sit Good Dog.
[Hype.se]

Sniper skrev:Neon, varför gillar nästan inga ungdomar den hära filmen? samt några äldre vuxna då.

Svår fråga. Men ja skulle kunna gissa på att de har en del förväntningar på hur en komedi med Owen Wilson "ska" vara. De förväntar sig nog flamsig o övertydlig humor och när de får en djupare historia som bygger på känsla och karaktärsutveckling så blir de förvirrade o besvikna.

"We don't see things as they are. We see them as we are"
Den är grym. Älskar alla Wes Anderson's filmer. En annan grym är Royal Tenembaums... Men förvänta dig ingen komedi, det är svart humor.

Rekommenderar alla:

Darjeeling Limited + Hotel Chevalier
The Life Aquatic with Steve Zissou
Rushmore
The Royal Tenenbaums

Han var även med på: The Squid and the Whale

alla dessa är !!!

Neon skrev:Sniper skrev:Neon, varför gillar nästan inga ungdomar den hära filmen? samt några äldre vuxna då.

Svår fråga. Men ja skulle kunna gissa på att de har en del förväntningar på hur en komedi med Owen Wilson "ska" vara. De förväntar sig nog flamsig o övertydlig humor och när de får en djupare historia som bygger på känsla och karaktärsutveckling så blir de förvirrade o besvikna.

kk, det besvarar min fråga. Tack !

palmee skrev:Den är grym. Älskar alla Wes Anderson's filmer. En annan grym är Royal Tenembaums... Men förvänta dig ingen komedi, det är svart humor.

Rekommenderar alla:

Darjeeling Limited + Hotel Chevalier
The Life Aquatic with Steve Zissou
Rushmore
The Royal Tenenbaums

Han var även med på: The Squid and the Whale

alla dessa är !!!

Jag har sett den dära The Life Aquatic with Steve Zissou. Jag tyckte att den var ganska rolig och så, kanske för jag gillar Bill Murray så pass mycket så blir filmen bra.
Resten av filmerna har jag hört talas om. The Royal Tenenbaums har kommit några gånger på tv, men alltid missat, så den ska ja se nästa gång som jag får chans till. Den sägs vara riktigt rolig, med många bra skådisar .
Samt hans nya film..The Darjeeling Limited får jag också ta och se snart

Sit Ubu Sit Good Dog.
[Hype.se]

SW: The Clone Wars -
Som ett enormt StarWars-fan så diggade ja den hårt. Men man måste se den med förståelsen om att det inte är en riktig långfilm utan introduktionen till en kommande tv-serie. Serien blir nog underbar om den håller samma klass som det här. Visst var det en del felplacerade skämt och liknande men actionscenerna var grymma och den interna driften med fansens förväntningar uppfattade ja som riktigt skön (så som när droiden skriker "Whyyyyy?!?!"). Om de bara ger mig lite Grievous, lite Mace, o kanske en gnutta Bosk, Yaddle eller en ung Bobba så e ja mer än nöjd. Och med alla oförväntade figurer som figurerade i denna film så e de långt ifrån omöjligt.

Ja förstår att de som inte är insatta i SW inte uppskattar en film som denna o ja förstår även att en del hardcore fans inte uppskattar den heller eftersom många av dessa fans tar SW på alldelles för stort allvar o blir arga eller besvikna när de e så här lättsamt o humoristiskt. Men det här är en cartoon-version av SW o ja gillar självdistansen som Lucas visar upp här.

"We don't see things as they are. We see them as we are"
The Big Lebowski
Sjukt rolig film, verkligen den bästa jag sett på länge. Karaktärerna var hur sköna som helst och manuset var mycket välskrivet. 5/5

Karma: Är det inte giltighetstid på ett år på presenkorten eller kontrollerar de inte det så noga i kassan?

Dark knight

Sniper skrev:Rekommenderas starkt:
The Darjeeling Limited =
Humor o känsla med stil i klass med Lost In Translation. Underbar rollista, skön miljö, bra manus, snyggt filmad. Vad mer kan man önska?

Neon, varför gillar nästan inga ungdomar den hära filmen? samt några äldre vuxna då.

Ska jag nog undvika den då jag tyckte Lost in Translation var dålig.

http://www.blackjackinfo.se
Caracarn skrev:Karma: Är det inte giltighetstid på ett år på presenkorten eller kontrollerar de inte det så noga i kassan?

Det är ett magnetkort så det är datorn som håller koll på giltigheten. Den är f ö 2 år.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Visar inlägg 1081-1100 av 1202
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.