Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 1121-1140 av 1202
Vilken film(er) har du sett senast?
Yes man - Fantastisk

El Orfanato - Typ... rysare? Sjukt bra iaf.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Landslide skrev:Yes man - Fantastisk
Håller med. Gillade den skarpt.

Landslide skrev:El Orfanato - Typ... rysare? Sjukt bra iaf.
Ska kollas in!

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Landslide skrev:El Orfanato - Typ... rysare? Sjukt bra iaf.

Barnhemmet va? Helt ok film faktiskt. Filmen håller en bra stämning till största delen iallafall.
Jag ger den och en halv köttbulle faktiskt. Värd att se, helt klart!

"War. War never changes."
[Hype.se]

Fast and the Furious (den nya)
+++

Tyckte den var bra på så sätt att den hade det jag förväntade mig. Lite fånigt slut, men va fan, det får man leva med. Lite fånig här och där för övrigt, men samma sak - det får man ta. Vin är alltid kool, Paul Walker är irriterande snygg och Jordana Brewster är som alltid asläcker.

w w w . h y p e . s e
Zodiac
Mycket välgjord film som passar perfekt för en kväll när man känner för något sådär alldeles lagomt intellektuellt. Alla karaktärer är trovärdiga - vilket inte är så konstigt i och för sig i och med att den är baserad på en verklig händelse men det är inte alltid en garant - och skådespelet är helt enkelt klockrent utan minsta anmärkning. Jake Gyllenhaal är, som jag tror alla håller med om, en rysligt duktig skådespelare, likaså presterar Mark Ruffalo - inspector Toschi - till stor belåtenhet, samt givetvis Robert Downey Jr. Men åter igen, de är bara topparna på ett supersolitt skådespelarberg. Filmen är nästan 3 timmar lång och med det är det lätt att tro att en ganska lågmäld film som denna totalt skulle lösjucka långa stunder men detta drama/thriller levererar hela tiden skulle jag vilja påstå. Den som känner till "utgången" av de händelser som Zodiac vill återberätta är kanske rädd för att filmen inte kommer ge någon vidare closure men jag kan konstatera att den trots allt ger åskådaren ett fullt tillräckligt slut. Skönt soundtrack för övrigt som delvis består av en del låtar from the days vilket givetvis är helt i sin ordning. Speciellt diggade jag den korta intoningen Marvin Gaye som bara liksom sveper förbi som en vind kanske 5 sekunder lång. Exempel på en liten detalj som verkligen visar på smak och hjälper till att sätta stämningen för kommande scen och för filmen i stort. Upplevde bildkvalitén som bra men inget jag baxnade av heller, men hur som helst sammanfattningsvis då så är detta en film som varmt rekommenderas för alla som som har intresse för crime-filmer. 8 av 10.

Death Race
Total waste of time. Kan tyvärr inte ens rekommenderas för de mest glupska actionfantasterna. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag stängde av blajjet efter ca 30 minuter men en film fylld till uppkastningsgränsen av stereotyper, dålig, ytlig och krampaktig handling och "edgy" klipp av växelspakar hit och dit är helt enkelt under lägsta nivån '08/'09. Gör inte en enda handling som tar dig närmare risken att behöva se denna film. Undvik! Betyget blir -1 av 10. PS. Nej - Jason Statham är inte bra och hans känsla - eller avsaknaden av den - att välja filmer som har någon som helst möjlighet att förändra hans situation visar gång på gång vad kärln går för.

Lupus skrev:Bladerunner final cut Blu-ray

Ja, vad skall man säga om denna film. Ett enastående mästerverk...

Detta låter ju underbart, har skaffat den för ett tag sedan men har varit upptagen som fasen senaste tiden och nu när det börjar bli mer normalt på den fronten visade det sig att min PS3 hade gett upp. Aja, hoppas jag får tillbaka den snart!

Ojoj, jag har sett massor utav filmer sedan sist jag skrev.. Här kommer några utav dom.

Susperia (1977) skräck utav Dario Argento.. Ja vad kan man säga, det märks att filmen är lika gammal som jag. 4/10

Rocky 1,2,3,4,5,6.. Grymma filmer, betyg 9/10 8/10/ 7/10 6/10 5/10 9/10

"Good artists copy, but Great artists steal"
Stendhals syndrom

Bra film som jag importerade på blu-ray. Namnet Argento återfinns även här men Asia istället för Dario.
Ganska skum film som ligger i gränslandet drama/skräck. Åtminstone får man njuta av Asias skönhet

Kryssmännens ursprung: Järven

ge till folket vad folket vill ha så håller dom sig lugna, även om det är skit. Den var faktiskt _riktigt_ dålig, visst, jag räknade inte med djup handling eller en trovärdig berättelse, men jag tycker inte ens actionbitarna var speciellt bra.

Effekterna var över lag bra, men vid ett par tillfällen kändes det som jag gått i barndom igen och såg film från tidigt 80-tal.

Så när filmen lyckats med att slinta med klorna och kapa hälsenorna på båda benen (action och effekter menar jag fragge) så föll järven tillräckligt hårt för att även hans pansarskalle skulle bli skev

bah..

rakt in i kaklet
[Hype.se]

Terminator Salvation
+++

Kanske 4 plus. Är lite osäker, har inte smält den ännu. Den var kool och annorlunda, men kanske lite mindre "eventfilm" än jag hoppats på. Bale är lite tråkig, men den andra stubben som jag har glömt vad han heter var riktigt ball.

w w w . h y p e . s e
The Curious case of Benjamin Button.

Inte lika dålig som jag trott, svag svag 4'a på den.

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
Såg "Wolverine" häromveckan. Blev mycket positivt överraskad faktiskt! Förväntade mig någon halvtöntig, överdriven och nördig slagsmålsfilm, men tji fick jag!

Slutet var lite sådär men...

4/5 får den bannemig!

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Svajen skrev:Såg "Wolverine" häromveckan. Blev mycket positivt överraskad faktiskt! Förväntade mig någon halvtöntig, överdriven och nördig slagsmålsfilm, men tji fick jag!

Slutet var lite sådär men...

4/5 får den bannemig!

Haha, jag tyckte hela filmen var rätt så förutspådd, liksom i slutet. Man visste ju att Xavier skulle komma där o säga "come my children! lets go!"-_-

Jag såg A clockwork orange, den var väl bra...men kan inte säga UNDERBART! Som vissa andra säger. 3/5+, den var rätt så underhållande när han väl kom ut ur skiten så träffar han på sina två gamla kompisar som nu är poliser x)

Fanboys - en film som handlar om en massa starwars nördar runt 20 års åldern som ska åka och göra inbrott hos george lucas och sno episod 1. Jag gillade Kristen Bell men det vore roligare om hon hade mer i filmen o göra, så i mitt fall får filmen 2/5+, den var inte SÅ bra.

Crank 2: High voltage, ni vet handlingen , minst lika bra som första fast overkligare. 4/5+, kändes lite tråkigare bara - tror jag.

Before Sunrise och Before Sunset - Handlar om Ethan Hunt som träffar på en fransyska på ett tåg i wien. Han ska åka tillbaka till USA dagen efter så dem får bara en natt att umgås och det blir inget dem både glömmer. 5/5+ båda filmerna lika bra. Nästan bästa kärleksfilmern på länge, har dock inte sett scent of a woman så den väntar iaf

Sit Ubu Sit Good Dog.
Star Trek. Det fantastiska här är att de gjort en film som ser och beter sig väldigt Star Trek. Tyvärr har manuset och genomförandet av detta inget att göra med Star Trek. Mycket tråkigt, men förklarar väl varför personer som skiter i Star Trek tycker att det är allt från en ok till mycket bra film.

Så, är du trekkie blir det här en ok film för att den är snygg. Är du inte en trekkie är det 2 timmar pang pang, som kunde varit vad som helst egentligen.

Sanity calms, but madness is more interesting.
[Hype.se]

Half Nelson

Handlar om en högstadielärare som på dagtid försöker förändra livet för elever i ghettot, men som samtidigt lider av att han är narkoman. Jäkligt tänkvärd och intressant film, helt utan pekpinnar och tillrättalagd moral. Skulle ge den 4 av 5 crackpipor.

Monster House

Animerad familjefilm som är producerad av steven spielberg. Har några år på nacken, men jag och äldsta sonen håller det för något av de allra bästa vi har sett när det gäller animerade filmer. Så härlig känsla i filmen med en alldeles egen stil. Den får 4 av 5 studsande kontorslampor.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
[Hype.se]

Ambassador skrev:Zodiac
Mycket välgjord film som passar perfekt för en kväll när man känner för något sådär alldeles lagomt intellektuellt. Alla karaktärer är trovärdiga - vilket inte är så konstigt i och för sig i och med att den är baserad på en verklig händelse men det är inte alltid en garant - och skådespelet är helt enkelt klockrent utan minsta anmärkning. Jake Gyllenhaal är, som jag tror alla håller med om, en rysligt duktig skådespelare, likaså presterar Mark Ruffalo - inspector Toschi - till stor belåtenhet, samt givetvis Robert Downey Jr. Men åter igen, de är bara topparna på ett supersolitt skådespelarberg. Filmen är nästan 3 timmar lång och med det är det lätt att tro att en ganska lågmäld film som denna totalt skulle lösjucka långa stunder men detta drama/thriller levererar hela tiden skulle jag vilja påstå. Den som känner till "utgången" av de händelser som Zodiac vill återberätta är kanske rädd för att filmen inte kommer ge någon vidare closure men jag kan konstatera att den trots allt ger åskådaren ett fullt tillräckligt slut. Skönt soundtrack för övrigt som delvis består av en del låtar from the days vilket givetvis är helt i sin ordning. Speciellt diggade jag den korta intoningen Marvin Gaye som bara liksom sveper förbi som en vind kanske 5 sekunder lång. Exempel på en liten detalj som verkligen visar på smak och hjälper till att sätta stämningen för kommande scen och för filmen i stort. Upplevde bildkvalitén som bra men inget jag baxnade av heller, men hur som helst sammanfattningsvis då så är detta en film som varmt rekommenderas för alla som som har intresse för crime-filmer. 8 av 10.

Har den på blåstråle. Tycker den är riktigt bra. Extramaterialet är dessutom väldigt bra och intressant!

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Karmalicious skrev:Star Trek. Det fantastiska här är att de gjort en film som ser och beter sig väldigt Star Trek.
Har ingenting med filmen i sig att göra (vad det verkar, harr harr) men såg två avsnitt av serien i nu i helgen när jag besökte någon som hade TV4-Science Fiction eller vad nu askanalen hette. Riktigt underhållande, men kanske inte på det sättet dom ville.

Kul med stora frigolitbitar till stenar som utger sig för att vara jättetunga, men istället ligger och rör sig fram och tillbaka just för att dom är gjorda av frigolit. Hihihi.

Edit: Detta var alltså något shizzle från typ 30-talet med William Shatner och dom andra lirarna.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Jo, specialeffekterna och dylikt har ju gått framåt lite sedan dess. Men Star Trek har aldrig varit baserat på de enormt välgjorda effekterna, även om jag tror att de var helt ok för sin tid. Senare utgåvor har iaf varit godkända för sin tid.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Sniper skrev:
Fanboys - en film som handlar om en massa starwars nördar runt 20 års åldern som ska åka och göra inbrott hos george lucas och sno episod 1. Jag gillade Kristen Bell men det vore roligare om hon hade mer i filmen o göra, så i mitt fall får filmen 2/5+, den var inte SÅ bra.

Såg precis den. Bara att Kristen är med gör ju att det blir en 3'a
Men håller med om att hon kunde varit med mer.

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
Visar inlägg 1121-1140 av 1202
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.