quickMenu
Landslide skrev:Yes man - Fantastisk
Landslide skrev:El Orfanato - Typ... rysare? Sjukt bra iaf.
Lupus skrev:Bladerunner final cut Blu-ray Ja, vad skall man säga om denna film. Ett enastående mästerverk...
Svajen skrev:Såg "Wolverine" häromveckan. Blev mycket positivt överraskad faktiskt! Förväntade mig någon halvtöntig, överdriven och nördig slagsmålsfilm, men tji fick jag! Slutet var lite sådär men... 4/5 får den bannemig!
Ambassador skrev:Zodiac Mycket välgjord film som passar perfekt för en kväll när man känner för något sådär alldeles lagomt intellektuellt. Alla karaktärer är trovärdiga - vilket inte är så konstigt i och för sig i och med att den är baserad på en verklig händelse men det är inte alltid en garant - och skådespelet är helt enkelt klockrent utan minsta anmärkning. Jake Gyllenhaal är, som jag tror alla håller med om, en rysligt duktig skådespelare, likaså presterar Mark Ruffalo - inspector Toschi - till stor belåtenhet, samt givetvis Robert Downey Jr. Men åter igen, de är bara topparna på ett supersolitt skådespelarberg. Filmen är nästan 3 timmar lång och med det är det lätt att tro att en ganska lågmäld film som denna totalt skulle lösjucka långa stunder men detta drama/thriller levererar hela tiden skulle jag vilja påstå. Den som känner till "utgången" av de händelser som Zodiac vill återberätta är kanske rädd för att filmen inte kommer ge någon vidare closure men jag kan konstatera att den trots allt ger åskådaren ett fullt tillräckligt slut. Skönt soundtrack för övrigt som delvis består av en del låtar from the days vilket givetvis är helt i sin ordning. Speciellt diggade jag den korta intoningen Marvin Gaye som bara liksom sveper förbi som en vind kanske 5 sekunder lång. Exempel på en liten detalj som verkligen visar på smak och hjälper till att sätta stämningen för kommande scen och för filmen i stort. Upplevde bildkvalitén som bra men inget jag baxnade av heller, men hur som helst sammanfattningsvis då så är detta en film som varmt rekommenderas för alla som som har intresse för crime-filmer. 8 av 10.
Karmalicious skrev:Star Trek. Det fantastiska här är att de gjort en film som ser och beter sig väldigt Star Trek.
Sniper skrev: Fanboys - en film som handlar om en massa starwars nördar runt 20 års åldern som ska åka och göra inbrott hos george lucas och sno episod 1. Jag gillade Kristen Bell men det vore roligare om hon hade mer i filmen o göra, så i mitt fall får filmen 2/5+, den var inte SÅ bra.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.
Annonser!