Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 1161-1180 av 1202
Vilken film(er) har du sett senast?
Karmalicious skrev:Wolverine man kommer aldrig se om den, eller ens mer än att komma ihåg att man sett den.

Har redan sett den två gånger..

Karmalicious skrev:Låt den rätte komma in
Härlig film med äkta insatser.

Tyckte den sög rätt hårt faktiskt..

"Good artists copy, but Great artists steal"
abbath skrev:Karmalicious skrev:Wolverine man kommer aldrig se om den, eller ens mer än att komma ihåg att man sett den.

Har redan sett den två gånger..

Karmalicious skrev:Låt den rätte komma in
Härlig film med äkta insatser.

Tyckte den sög rätt hårt faktiskt..

Ja, men alla har fel ibland Abbath. Nu kanske det dröjer tills du har det igen.

Eller så är du bara mer förtjust i vanlig Hollywood action än vad jag är. Bara en fråga sådär lite utan att ha lång utläggning: Tycker du filmen på något sätt förklarar mer av Wolverines förflutna än tidigare X-men filmer redan gjort?

Sanity calms, but madness is more interesting.
Wolverine är inte den bästa i serien, men helt klart värd att se. Anledningen till min andra titt var inte för att den är så bra, utan för att den första versionen inte var klar.. Nä, man får inte se så mycket utav han förflutna men det lilla man får se är ganska coolt. Jag gillar Liev Schreiber instats.

Såg Defiance nyligen och där spelar Liev Schreiber precis samma snubbe som i Wolverine, fast med mindre superkrafter dårå. ^^

Inglourious Basterds - Underbar. Säger inget mer.

Disctrict 9 - börjar trevande men blir bättre och bättre. Kändes som ett bra slut, det sista man får se.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Apropå Wolverine, är det någon som läst de gamla Weapon X serierna?
Vad jag kan minnas så stämmer nästan ingenting med serien.
Men det är ju ett decenium eller två sen jag läste dem :p

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
Inglorious Basterds - Tarantino rulle, 'nuff said.

Jumper - Sämsta skiten någonsin. Kass story, halvbra effekter och så inget slut.

Johan Falk - Tja, en bättre svensk film med ett värdelöst slut. Tyvärr. Gillar du tidigare filmer med Johan Falk gillar du detta. Gillar du inte svenska snutfilmer eller dyl kommer du inte gilla detta.

Blood and bone - Kolla upp den på imdb, tror inga kommentarer behövs.
Defiance - Helt ok om än deprimerande film om andra världskriget och jakten på judar i vitryssland och polen

Avatar. Riktigt grym film. Kom på mig själv flera gånger efter jag sett filmen med att bara sitta och längta tillbaka till den där välden.

Och då är jag ju som ni alla vet en rätt cynisk person som är rätt så anti allt hokuspokus-flower power-crap. Men filmen gör det så bra att jag med enkelhet kan bortse från det.

Såg också Avatar igår, och den välden va grym haha..

5/5

Haha fan ta dig abbath :P

Shutter Island. Superb thriller. En av de få filmer som på ett meningsfullt sätt får en att fundera hur saker och ting ligger till egentligen samt kommer sluta - hela filmen igenom. Inget är riktigt klart förrän eftertexten rullar. Mycket inspirerande film. 4/5.

Fantastic Mr Fox
Från Wes Anderson som också har The Darjeeling Limited och The Royal Tenenbaums under bältet.
Fantastiskt bra film, var lite tveksam på stilen från början men det passar verkligen filmen och samma humor som i hans tidigare filmer.
Funderar på om jag måste se den igen.

5/5

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Eftersom jag varken gillar The Royal Tenenbaums eller The Darjeeling Limited så kommer jag nog avvakta med Fantastic mr Fox.

Kollade in Luftslottet som sprängdes. Efter Flickan som lekte med elden som jag tyckte var kass som film (har man läst böckerna kan man fylla i de Grand Canyon stora hålen själv) hade jag rätt låga förväntningar. Trodde det skulle vara en serie som gjorde en bra första film och sedan två kassa. Så var det dock inte. Luftslottet är många gånger intressantare som film än bok. Boken kan i långa stycken vara dravel med konspirationer som känns tröttsamma och långa, medan filmen, utan att tappa viktiga detaljer, rör sig framåt i ett bra tempo. Klart sevärd. Inte den bästa svenska, men långt ifrån den sämsta.

Sherlock Holmes föll mig inte alls i smaken. Kändes meningslös, hade felaktiga historiska fakta (vilket inte är ett problem om man inte gör en stor sak av att peta in dem). Den hade kanske funkat om jag varit sugen på lättsam slapstick.

Karmalicious skrev:Inte den bästa svenska

Vilken är det då?

Det vet ju alla, Smala Sussie naturligtvis.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Farsan, den var kass..

Alice i underlandet. Tyckte faktiskt om den, fast dom flesta verkar ha nått emot den. Gillade stilen, och huvudkaraktären var så söt i en scen att jag funderade på om Elisha Cuthbert här brevid skulle behöva bytas ut.

Alice borde haft mer galenskaper helt enkelt, men den dög till att slå ihjäl ett par timmar med helt kalrt

rakt in i kaklet
Hmm, låter som om Alice i Underlandet inte gav vad trailern faktiskt lovande helt ut :\

Nu blir jag förvisso mer sugen att se den för att ta reda på om jag håller med er eller om det faktiskt är så att jag gillar den. Iaf mer än vad Getingen gjorde

"War. War never changes."
Visar inlägg 1161-1180 av 1202
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.