Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 81-100 av 1202
Vilken film(er) har du sett senast?
Kung Fu Hustle var f.ö. bättre än Shaolin Soccer
Mycket mer välgjorda och underhållande karaktärer, framför allt.

Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
[Hype.se]

Cursed - Halvbra me mycke mer eller mindre kända ungdomsskådisar, seg början, ganska bra slut.

A Dirty Shame - Barnslig, överdiven o larvig komedi med Johnny Knoxville.

I Heart Huckabees - Bland de mest annorlunda o smarta komedier på riktigt länge med sköna skådisar.

"We don't see things as they are. We see them as we are"
Neon skrev:I Heart Huckabees

Den där började jag se med 5-6 vänner. Alla var rörande överens om att den faktiskt var helt hopplös; vi bytte film. Enda filmen på mycket länge som jag inte sett färdigt. Sådant där kvasi, existentiellt crap har jag grymt svårt för. Kändes bara tramsig

_Po skrev:Kung Fu Hustle var f.ö. bättre än Shaolin Soccer
Mycket mer välgjorda och underhållande karaktärer, framför allt.

Förstår inte varför alla älskar den. Var är skämten?
En blomkruka i huvudet? En klockmegafon?

Lite var dock roligt

När han ska plocka ut de svagaste i byn och slåss mot och det visar sig att de är starka/långa, och knivkastningen.

Så var kampen för smilies över. Ok, ge oss autoinloggning då
Tengle skrev:och knivkastningen

Haha, japp, den biten var aprolig. Jag "älskade" den väl inte direkt, men den var klart underhållande. Tyckte den var rolig mest hela tiden. Charmig film, svår att ogilla iaf.

Ja den är absolut inte dålig.
Skulle nog kalla den bra som film, men sämre som komedi.

Ringu2, Ju-on2: The grudge.
Lite Japansk skräck-vecka har det varit hemma hos mig

"Jag, Mina och Irene" såg jag för ett tag sen ochså.
Ganska rolig faktiskt.

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
mina jag och irene heter den väl?

[Hype.se]

_Po skrev:Sådant där kvasi, existentiellt crap har jag grymt svårt för. Kändes bara tramsig

Jo, filmen är ju väldigt speciell o annorlunda så den e ju inte för alla. Själv tycker ja mycke om till ex. filosofi, psykologi o astrologi o så, så den här filmen passa mig utmärkt.

Fler filmer ja sett nyligen:

Sahara - Ganska trist men hade några underhållande stunder.

Unleashed - Gillar Jet Li sen länge (Fung Sai Yuk, Tai Chi Master m.m.) o här gör han äntligen en Hollywood roll som inte känns helt B.

Ska se War Of The Worlds imorn o Sin City på Måndag, har redan köpt biljetter.

Svajen skrev:Ju-on2: The grudge.

Det där kan väl inte stämma?

Ordningen på de 4 filmerna är:
1.Ju-on the Curse
2.Ju-on the Curse 2
3.Ju-on the Grudge
4.Ju-on the Grudge 2

Svajen skrev:
Ganska rolig faktiskt.

SVAJEN DET HETER OCKSÅ

GODDAMMIT MAN. VA FAN LÄR DOM ER I SKOLAN?

OCKSÅ OCKSÅ OCKSÅ

Jag heter MrFred.
Såg War of the worlds idag jag med och jag håller nog med Gunner rakt av. Effekterna är grymt bra och den har vissa scener som jag tyckte var bra men tyvärr är slutet alldeles för abrupt. Filmen hade gärna fått vara 30-45 minuter längre bara för att bygga upp en fet final.

Nu ser jag mest fram emot Hitchhiker's Guide, Sin City och Narnia detta år.

Underskatta aldrig idioter i grupp...
Och _Po... Oldboy kom efter Sympathy for Mr. Vengeance och är en mycket bättre film tycker jag. De är dock lite svåra att jämföra.

Underskatta aldrig idioter i grupp...
Såg just Hotel Rwanda. Svårt att beskriva med ord alla måste se denna film enligt mig.
Har ni sett orginalet av War of the Worlds? tycker den var bra har dock inte sett remaken.

kings of a cloned generation
_Po, tyckte du att sympathy for mr vengance var bra?
det enda jag gillade med den var inledningen.
skönt riff där minsann!
såg hur som haver Million Dollar Hotel igår. http://www.imdb.com/title/tt0120753/
Ganska bra film som verkligen förtjänar mer än imdb rösterna gett.

MrFred skrev:Svajen skrev:
Ganska rolig faktiskt.

SVAJEN DET HETER OCKSÅ

GODDAMMIT MAN. VA FAN LÄR DOM ER I SKOLAN?

OCKSÅ OCKSÅ OCKSÅ

Jag SKA komma ihåg det

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Karmalicious : Ang Batman begins. Kollade du på den sunkiga ts som finns på internet? Är väl cutad på 20 min? Lönt att kolla på den då =/

Deus mortuus est! Finis vevit, finis prope est. Negrum pasch
[Hype.se]

Gunner skrev:Spoiler
Jag trodde Tom skulle vara the man och inte en rädd och initiativlös hare. Jag trodde absolut inte att den skulle sluta sådär, vilket jag tyckte var lite simpelt.

Håller med om att slutet var lite tvärt o trist men samtidigt ganska oväntat o annorlunda. Samma gäller Toms karaktär som faktiskt kändes riktigt männsklig o mycket i filmen som gick emot vad man förväntar sig. Clicheèr så som klassiska hjältar, Presidenter o viftande me flaggor eller slowmotionscener syntes aldrig av i filmen o detta är något jag tycker va väldigt uppfriskande att se o gav filmen mycke mer trovärdighet o realism.

War of the Worlds - Riktigt underhållande o spännande sci-fi-actionäventyr me fenomenala effekter, bra skådisar o ganska annorlunda vinkling av ett klassiskt tema. Spielberg misslyckas aldrig.

Micke_nes skrev:Karmalicious : Ang Batman begins. Kollade du på den sunkiga ts som finns på internet? Är väl cutad på 20 min? Lönt att kolla på den då =/

Du har missat att jag är i London under sommaren märker jag. Här hade filmen premiär 15 Juni. Så, nä. och Liftarens Guide såg jag på Bio här också.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Karmalicious skrev:Micke_nes skrev:Karmalicious : Ang Batman begins. Kollade du på den sunkiga ts som finns på internet? Är väl cutad på 20 min? Lönt att kolla på den då =/

Du har missat att jag är i London under sommaren märker jag. Här hade filmen premiär 15 Juni. Så, nä. och Liftarens Guide såg jag på Bio här också.

Okej sorry. Den var riktigt nice btw.

Deus mortuus est! Finis vevit, finis prope est. Negrum pasch
Visar inlägg 81-100 av 1202
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.