Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Vilken film(er) har du sett senast?
Love actually... (4,5)

Såg den igår, fantastiskt bra och underhållande. Härligt brittisk.

[Hype.se]

Michael Clayton -
Bra skådespel, snyggt filmad men ändå lite småtråkig o utdragen handling.

Into the Wild -
Bättre än väntat. Gillar inte huvudrollen Emile Hirsch alls men han var övertygande i denna film. Baserad på en sann historia e alltid kul o den va snyggt filmad o hade en väldigt inspirerande o symbolisk handling.

Cloverfield - 1/2
Såg faktiskt väldigt mycke fram emot denna men blev besviken efter att ja såg den på bio igår. De konstant skakiga filmningarna gjorde att ja fick ont i huvudet. Det var egentligen ingen story alls i filmen. Ganska kassa skådisar o dåligt manus. Bra effekter däremot, de lilla som förekom, o stämningsfulla o välgjorda miljöer. Känns som hela filmen lever på en ganska dum gimmick (att allt är gjort/taget från en vanlig handy-cam) som den inte alls tjänar speciellt mycke på i längden. Ja som älskar monsterfilmer kan inte fatta hur denna film kan ha fått så bra kritik? Se The Host istället om ni inte gjort de. Den e 100 gånger bättre o har liknande stil.
O PS. Varför heter filmen Cloverfield? Känns totalt ologiskt o förklaras aldri på nått sätt.

The Nines -
Ja ger denna film högsta betyg då de e de bästa ja sett på riktigt riktigt länge. Den talar till mig på en djupt personlig nivå när de gäller många saker så ja kan förstå om alla inte håller med men den har en kraftigt innovativ handling o filmteknik. Den e ganska enkelt filmad o har inte världens bästa skådisar men det som är djupet i denna film är symboliken o det dolda bakom det som händer. Extremt post-modernistisk med många filosofiska tankar som representeras från till ex Kant o Nick Bostrom. Synd att den försöker göra sig övertydlig mot slutet men annars en sublim upplevelse som väcker många tankar. Den slår inte metafysikens mästare Eternal Sunshine OTSM men den kommer närmare än någon annan.

"We don't see things as they are. We see them as we are"
[Hype.se]

No Country For Old Men -

Bästa filmen jag sett på mycket länge. Bröderna Cohen i högform. Magisk från första till sista bildrutan. Rolig, läskig, vacker och skruvad på en och samma gång. Lysande persongalleri och den läskigaste psykopaten på filmduken sedan jag vet inte när.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Lupus skrev:No Country For Old Men -

Bästa filmen jag sett på mycket länge. Bröderna Cohen i högform. Magisk från första till sista bildrutan. Rolig, läskig, vacker och skruvad på en och samma gång. Lysande persongalleri och den läskigaste psykopaten på filmduken sedan jag vet inte när.

Hmm förstår inte storheten eller det "magiska" med denna film, ja verkar va rätt ensam om det:/

Önska att Bourne Ultimatum eller Transformers hade tagit fler Oscars istället

[Hype.se]

Samus skrev:Hmm förstår inte storheten eller det "magiska" med denna film, ja verkar va rätt ensam om det:/

Senaste Bourne var en actionfilm i mängden tyckte jag och transformers kunde man väl endat uppskatta om man surfade på någon form av nostalgivåg, vilket jag inte kan. För en gång skull hamnade oscarsstatyetterna väldigt rätt. Älskade Tilda Swinton i Michael Clayton (som för övrigt är en av förra årets bästa filmer) och Juno var en mycket charmig film med rapp dialog. Nästan som om jag satt i Juryn detta år .

Lupus skrev:Samus skrev:Hmm förstår inte storheten eller det "magiska" med denna film, ja verkar va rätt ensam om det:/

Senaste Bourne var en actionfilm i mängden tyckte jag och transformers kunde man väl endat uppskatta om man surfade på någon form av nostalgivåg, vilket jag inte kan. För en gång skull hamnade oscarsstatyetterna väldigt rätt. Älskade Tilda Swinton i Michael Clayton (som för övrigt är en av förra årets bästa filmer filmer) och Juno var en mycket charmig film med rapp dialog. Nästan som om jag satt i Juryn detta år .

Jag läste att det faktist kommer en Bourne 4a :P så kanske det blir en Oscar för den ^^

Sit Ubu Sit Good Dog.
Jag gillar oxå No country for old men

"Good artists copy, but Great artists steal"
[Hype.se]

Samus skrev:Önska att Bourne Ultimatum eller Transformers hade tagit fler Oscars istället

Dessa är inte den typen av filmer som vinner de vanliga o mer prestigefyllda Academy Awards, eftersom de är actionfilmer dvs.

Men Bourne Ultimatum vann ju hela tre "Oscars" statyetter i de mindre omtalade kategorierna, nämligen bästa redigering, bästa ljud, och bästa ljudredigering. Och Transformers var nominerad för bästa effekter, bästa ljud och bästa ljudredigering.

Ja va personligen lite småbesviken på Bourne 3 men njöt fullständigt av det episka sci-fi äventyret som var Transformers.

Night of the living dead

Som anhängare av zombiegenren har jag ändå aldrig fattat storheten i denna film. Visst, det är Romeros första och den är svartvit och kultstämplad men... det är ändå en medioker film. Såg den igen igårkväll eftersom sambon inte sett den.

Neon skrev:PS. Varför heter filmen Cloverfield? Känns totalt ologiskt o förklaras aldri på nått sätt.
Pratar de inte om "Project Cloverfield" i filmen och det antyds lite granna att det är under det projektet som monstret har skapats? Var ett tag sen jag såg filmen så kommer inte ihåg exakt.

http://www.blackjackinfo.se
Caracarn skrev:Neon skrev:PS. Varför heter filmen Cloverfield? Känns totalt ologiskt o förklaras aldri på nått sätt.
Pratar de inte om "Project Cloverfield" i filmen och det antyds lite granna att det är under det projektet som monstret har skapats? Var ett tag sen jag såg filmen så kommer inte ihåg exakt.

Skapats? Är inte det ett sjömonster ? Eller råkade dem skapa den :P

Sit Ubu Sit Good Dog.
Sniper skrev:Caracarn skrev:Neon skrev:PS. Varför heter filmen Cloverfield? Känns totalt ologiskt o förklaras aldri på nått sätt.

Vet inte riktigt, tycker mest det såg ut som en stor spindel med ett godzilla huvud.

[Hype.se]

Caracarn skrev:Pratar de inte om "Project Cloverfield" i filmen och det antyds lite granna att det är under det projektet som monstret har skapats? Var ett tag sen jag såg filmen så kommer inte ihåg exakt.

Vet inte riktigt, tycker mest det såg ut som en stor spindel med ett godzilla huvud.

De pratar ju aldrig om någonting sånt eftersom de bara handlar om nåra dumma ungdomar. Ja vet inte vart ni fått informationen kring nått sjömonster eller liknande ifrån. Ungdomarna gissar på lite saker men de e ju endast ren spekulation.

Precis i början av filmen är det en text om att de hittat "filmen" o nånting där nämner ordet Cloverfield, men de är ju knappast en förklaring till varför "projektet" eller platsen, eller vad det nu är, skulle kallas det.

O varför hela filmen är döpt efter något så totalt ovisentligt som ett slumpartat namn med en extremt svag referens till händelserna är obegripligt för mig. Den skulle ju då lika gärna kunnat heta precis vad som helst.

O om det nu är "Project Cloverfield" de handlar om så blir det ju bara ännu mer ripp-off på Blair Witch Project. Och varför just "Clover" och "Field", när det hela handlar om ett monster i New York och har inget med något fält eller klöver att göra. Nog för att man inte förväntar sig en djup o trovärdig handling av en monsterfilm men att de inte ens försöker ge tittarna någon form av förklaring till nått känns som en förolämpning.

Såg Hitman filmen och blev positivt överraskad.Tyckte filmen var helt okey. Får 3 av 5.
Enchanted får också 3 av 5

Såg nyss "the last samurai" den var bra, med många coola action scene, jag ger den 3/5

Sit Ubu Sit Good Dog.
Black Sheep
Fy fan vilken komisk film! Jag älskade den, men det finns självklart brister i alla filmer så jag ger den utav 5. "Vad händer om hunden blir biten? Det blir nog en fårhund..." :P

Who's to say what's real or not?
[Hype.se]

There Will Be Blood

Nästan sevärd enbart p g a Daniel Day Lewis insats. Gripande drama om en oljemagnats uppgång och fall.

Superbad

En komedi helt i min smak, haha. Att jag inte såg den tidigare... Hur som helst, sjukt rolig är den och ni som inte sett den bör väl göra det så fort ni kan.

"I'll assume that you all have guns and crack"

Haha.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Hitman

Handlar om agent 47 som blir förådd och försöker lista ut vem som försöker sätta dit honom. Den var nästan precis som jag förväntade mig. Filmen var väldigt spännande med många halvkända skådisar som gjorde det hela lite mer intressantare att se på
Jag ger den tre R2D2 och 1/2

Sit Ubu Sit Good Dog.
Får väl fira min egen post genom att post inlägg 1000

Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.