Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 524
Ditt senaste spelköp
I denna tråden kan ni skriva ner erat senaste spelköp.

Inte ett dugg originellt men ganska kul att veta vilka spel ni nyligen har köpt.

Jag börjar.

Efter att ha blivit kåt på Nintendo igen så har jag lagt en ganska stor summa pengar på deras spel den sista tiden och köpt 10 st spel till min DS. Har lite ångest över det iofs

Senaste köpen var Mario Kart (som vart ruskigt bra) Samt Mario and Luigi partnes in time, men jag fyndade lite genom att hitta Zelda a link to the past. (dock begagnat)

Nå ni då?

"Good artists copy, but Great artists steal"
Mario Kart var senaste köp här oxå.
Innan det Metroid Prime och Brain Training.
Innan det NSMB

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
Prey (360) samt Singstar Rocks åt min flamma

"All your base are belong to us"
Luigi's Mansion.
Har länge velat haft men inte haft råd eller komm på att andra spel fått förtur ;D

"War. War never changes."
Prey (360)

[Hype.se]

Half-Life Episode One till PC:n.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Lupus skrev:Half-Life Episode One till PC:n.

Bra köp!

Vad tycker du om spelet då?

Guilty Gear X2 - Xbox 99kr, bästa fighting spelet tycker jag.

[Hype.se]

abbath skrev:Bra köp!

Vad tycker du om spelet då?

Känns som en förlängning av Half-Life 2, vilket säkert är meningen . Tycker det är lite synd dock att så få nya saker letat sig in, för Valve har ju haft tid på sig att skapa nytt innehåll, inte bara copy and paste av det redan existerande äventyret. Visst, det är ett oerhört kompetent fps, men jag hade nog väntat mig mer efter att ha spelat Lost Coast demot.

Nu ser det iofs ut som om Episode 2 kanske kommer med lite nya grepp och Portal samt TF2 , så i väntan på det spelet får man väl hålla tillgodo med detta.

Bör dock understrykas att jag någonstans börjar lessna rejält på fps på PC och konsol. Vägrar t ex köpa och spela Prey av den orsaken.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Tänk på att handlingen tar vid exakt där tvåan slutade så för mycket ändringar vore också lite konstigt. Jag är nog en utav dom som anser att spelet bör trampa i samma fotspår tills handlingen får sitt slut. Valve kan gärna spara alla revolutionerande inslag i en helt ny serie istället.

Lupus skrev:Bör dock understrykas att jag någonstans börjar lessna rejält på fps på PC och konsol. Vägrar t ex köpa och spela Prey av den orsaken.

Kan hålla med faktiskt, Jag hoppas Wii kan ta denna gengre till högre höjder istället.

puppy, hur e luigi?
Är det lika bra som Mario Sunshine?

Lupus skrev:
Bör dock understrykas att jag någonstans börjar lessna rejält på fps på PC och konsol. Vägrar t ex köpa och spela Prey av den orsaken.

Kan hålla med faktiskt, Jag hoppas Wii kan ta denna gengre till högre höjder istället.

Håller med er, dock köpte jag Prey.. Hoppas väldigt mycket på Wii & ser just nu mer fram emot Gears of War samt Zelda & andra spel i den genren än FPS spel. Men sen när hösten kommer & FEAR landar på konsol samt HL2 paketet (med episode 1 & 2 bla) kommer jag nog ändå sitta framör 360´n & lira. Men ibland undrar jag om man blivit gammal, dem mys-känslorna man får av att tänka på dem första Zelda spelen kommer jag aldrig få av tex Halo.. Tyvärr har jag upplevt att gå bakåt & försöka återuppleva dem gamla spelen är en besvikelse oftast. Alltså tanken är godare än själva grejjen.. (Köpte tex en Dreamcast igen för att lira lite Sonic & Sega Rally 2 men det är inte samma sak längre..) Det var inte alltid bättre förr i min värld.

"All your base are belong to us"
Senaste köp och även mitt lätt bästa köp till PSP evarr:

Tekken 5 - Dark Ressurection

Ett praktexempel på hur ett PSP-spel kan vara. Riktigt, riktigt snyggt, vissa lågupplösta texturer ibland men i övrigt i princip som PS2. Ljudet är riktigt bra och så även musiken. Musiken är ju förståss en smakfråga men jag tycker den är hundraprocentig och passar perfekt till fighting. Sen att gameplayet i sig är klockrent är nog egentligen nästan givet. Vidare finns massor med fighters, snygga och varierande bakgrunder, practice-läge och olika typer av singleplayer så att säga. Och för varje vunnen fight, tror jag det är iaf, vinner man pengar som man kan köpa nya kostymer och accessories till sin gubbe med. Sen att spelet stöder Game Sharing är ytterligare fulländning! Har inget alls att klaga på förutom att jag inte är så duktig på det... Men jag ska lära mig..!

Jag har bitits av PSP-feber och köpte nyligen en mindre bunt spel på en gång:

Colin McRae Rally 2005
Formula One '06
Gripshift
Splinter Cell Essentials

och för snart 2v sedan:
Tekken Dark Resurrection

Tekken är verkligen en oerhört gedigen PSP-titel. Någon Virtua Fighter är det inte, men ruskigt kul ändå

Formula One fungerar långt över förväntat på PSP faktiskt, riktigt kul. Splinter Cell har en rejält elak kamera, men när man till slut kommit över den och det blivit second nature att svinga runt den (vilket man måste göra, manuellt, hela tiden) så hittar man ett riktigt schysst spel. De andra har jag inte hunnit prova än. Min stackars 360 (med 37" HD-LCD och ett schysst surroundsystem) får faktiskt stå och skämmas just nu, vilket kanske är lite bakvänt. Och jag är inte direkt beredd att sjunga med i klagokören över "för få bra titlar på 360" heller. Jag har bara alldeles för kul med min PSP.

Någon gång ska jag få tid över för Oblivion. Men inte just nu

Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
Json_81 skrev:puppy, hur e luigi?
Är det lika bra som Mario Sunshine?

har faktiskt inte hunnit spela något än. har haft en del att göra och shit.. men när jag har spelat så kommer jag att avlägga rapport

_Po! Var köpte du alla spel? Var det speciellt bra priser på dom eller? Jag vill veta hur bra Gripshift är, det verkar ha skön groovy fysik i hoppen.

Ambassador: Gripshift hittade jag nytt för 249 på EB. CMR lika billigt på discshop. Tekken - VGP. SC och F1 gick på 400-450/st, tror jag plockade upp dem också på EB. Jag har inte hunnit testa Gripshift än, men det är många som kallar den en förbisedd guldklimp på psp. Får väl se. Jag postar lite intryck när jag spelat det (men det kan dröja; semestern snart slut och F1 och Tekken snor all min speltid).

Det enda jag egentligen vet om Gripshift är att man kan styra bilarna även i luften och att det ska vara lika mycket platform som racing. Och att det har en cool track editor. Ska bli kul att se hur vansinniga banor man kan bygga.

Edit:

Gripshift recenserat av den bästa av dem alla: Tom Bramwell på Eurogamer

(Han är ruskigt bra på att ge en bild av spelens essens, själva upplevelsen av att spela det: "Anyway, by now you can see why I fell off six times. The important question is, can you see why I'm going to get back on for a seventh go?".

Briljant.

Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
json_81 tänkte jag kan säga nårga ord om Luigi's Mansion ..

jag tycker det är ett helt okay spel . ganska roligt mest för det finns massa saker att leta efter och det är skoj att jaga spöken hehe

skriver lite +/- grejer

+ roliga sidouppdrag ( jaga speciella spöken , leta efter marios kläder , leta pengar & juveler )
+ Kluriga Bossar
+ skön grafik och fysik
+ atmosfären

- spelets svårighetsgrad ( sjunker ganska mkt när man hantera spökdammsugaren perfekt )
- svårt att lära sig använda spökdammsugaren (iaf tyckte jag det )
- spelets längd
- enformigt ljud

( dock så när man klarat det så låser man upp en svårare svårighetsgrad som man kan spela om så är det även lite andra nya grejer med ) förlänger spelet lite ..

Json_81:

nu har jag spelat lite grann och jag vill bara börja med att citera dinskugga: (haha.. det blir typ ett litet skämt i det där också .. hihi.. OK.. jag har dålig humor ;P)

+ Kluriga Bossar
+ skön grafik och fysik
+ atmosfären

- svårt att lära sig använda spökdammsugaren (iaf tyckte jag det )

jag storm gillar det här spelet.
det är plattforms mario fast utan hopp och med en dos Resident Evil (blir jag säkert lynchad för men skit samma )
nej men skämt åsido. det är kul. med en del kluriga partier. jag gillar mycket än så länge

och som dinskugga sa:
det är skoj att jaga spöken hehe
och det stämmer fan

Man behöver alltså inte göra massa klurigt plattformshoppande?

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 524
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.