Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 101-120 av 128
Anime och manga tråden
lictor jag kanske tänker fel nu ..men jag tycker du jämnför fumoffu med second raid och det ska man inte göra .. för enligt mig är FMP/FMP-TSR en ren mecha serie med komiska inslag .. sen fumoffu tycker jag man inte ska blanda med i FMP utan se det som en heltannan serie fast med samma karaktärer .. och second raid är uppföljaren till FMP och därav en mecha serie med komiska inslag .. och mecha serie ska innehålla coola robotar och grym action och detta leverar second raid

och enligt mig är FMP/FMP-TSR och gundam o robottech dom enda vettiga tunga mecha serierna som inte går och blir fucked up framåt slutet menar givetvis NGE . Fafner . Rahexphon visserligen tycker jag Rahexphon och fafner håller lite högre klass än NGE .. NGE är nämligen en väldigt överskattad manga/anime produkt ..

nu har jag skrivit en massa hehe .. men som sagt vi har säkert delade meningar om fmp

[Hype.se]

TSR hade mer tung action och mindre humor än första FMP, jag tyckte avvägningen var bättre i FMP. Fumoffu var väl inte så jättelik de andra två, men kul på sina egna premisser och egentligen mer lik mangan på många punkter.

Vad gäller feta mechadueller gillar jag bland annat Robotech, Escaflowne, Macross Plus och Patlabor. FMP gör det helt ok, men inget speciellt. Jag är inte så stort NGE-freak som större delen av världen verkar vara, men mellan varven är det ändå en riktigt bra serie. Jag tillhör dem - antagligen ganska få - som inte stör mig alls på slutet.

It is Microsoft, and I will kill them
ahaa !

har precis sett klart på Saikano. kan mycket väl vara den mest sorgliga serien jag sett hittills och även bland de bättre.
13 avsnitt som man nästan bara sitter och snörvlar sig igenom. mycket fint mycket fint.

"War. War never changes."
Det har hänt en del sen jag skrev i denna tråd, har inte tid nu men vill bara säga att Death Note är det bästa sen Monster, grymt spännande och cool serie.

håller med dig Riki-Oh att death note håller bra klass .. är faktiskt en av dom bättre serierna på höst schemat tillsammans med Black Blood Brothers (tyvärr redan slut var bara 12ep) sen Season 2 av Black Lagoon

så just nu följer jag av höst serierna

Death Note
Black Lagoon - Season 2
Happiness

och av serier som startade i vår/sommras

Inukami!
Tonagura

istället för att kolla upp nya börjar jag nu kolla upp sånt jag inte sett tidigare och vill se.
har kommit in 8 episoder i Trigun nu.
den är itne så jädra bra som jag väntat mig än så länge. men den börjar arta sig.

efter den ska jag fan ta och se Princess Mononoke(eller hur hon stavar det). har bara hört bra om den så den kan ju inte vara dåligt.. eller ?

Anime: Gundam seed/seed destiny, planet es, infinite ryvius, trigun, kiddy grade, blue gender, getbackers och uchuu no stellvia är säkra tips enligt mig . Säkerligen har jag eller ngn annan tipsat om dessa serier men de är värda att nämnas igen.

Kan också nämna FLCL(Furi Kuri) som jag börjat titta på. En OVA på 6 avsnitt som är weirdness åt alla håll och kanter. Vet inte vad jag ska säga om den än, sett 2 episoder och fattar inte så jädra mycket. Kan nämna excel saga som gemensam nämnare, excel saga skötte dock sin weirdness/crazyness på ett utmärkt sätt då FLCL bara känns konstigt för tillfället. Men det kanske är ngn annan som kommer älska den just för det så jag nämner den här med .

Night Head Genesis
Sci Fi Harry
Red Garden
Jigoku Shoujo Futakomori

Det är populärt med pscykic/paranormal så jag kollar på massa anime just och inte bara som tidsfördriv utan anime som verkligem är bra enligt min mening som ovanstånde.

Sen fyller jag ut med Worlds Strongest Deciple Kenichi simpel met kul, samt Bartender vackert och tankvärt och inte minst annorlunda.

Sen såg jag första avsnittet av Shouten no Ken igår, "fortsättningen" på Fist of The Norht Star (fast igentligen en preuloge då den utspelar sej 1920 typ ), hitils verkar den vara lika bra som mangan och då kommer den garanterat vara värd att se!

easy_dog skrev:Kan också nämna FLCL(Furi Kuri) som jag börjat titta på. En OVA på 6 avsnitt som är weirdness åt alla håll och kanter. Vet inte vad jag ska säga om den än, sett 2 episoder och fattar inte så jädra mycket. Kan nämna excel saga som gemensam nämnare, excel saga skötte dock sin weirdness/crazyness på ett utmärkt sätt då FLCL bara känns konstigt för tillfället. Men det kanske är ngn annan som kommer älska den just för det så jag nämner den här med .

FLCL är helt brilljant! :D jag minns inte så mycket utav storyn just nu i huvudet men den är satans bra!
den håller måttet i de andra asvnitten också kan jag lova dig
den blir inte sämre :D

nu har jag sett klart Trigun iallafall.
tyckte den började lite väl segt. men den kom igen mot mitten. tyvärr tyckte jag att den inte var lika bra som jag hade hoppats på. hade kanske lite väl höga förväntningar på den.

men den hade intressanta karaktärer och en helt ok story tyckte jag.
får vi se vad nästa blir.. lutar åt Full Metal Panic. nån som tycker detta låter som en sund idé ?

Full metal panic är en väldigt sund idé . Se Full metal panic, sen FMP the second raid och sist men absolut inte minst full metal panic fumoffu som är en komisk spinoff av serien.

tänkte se dom alla tre.. men eftersom fumofumo (eller vad den heter) släpptes innan the second raid så ska man väl se dem i den ordningen ? eller är det bara som jag fått för mig ? :S

Fumoffu kan du se både innan och efter the second raid. Spelar ingen roll alls, det är ju som sagt en spinoff mer eller mindre. Den har ingen koppling direkt förutom karaktärer och lite annat smått till "huvudserien".

ah.. med andra ord så tar jag den efteråt.. så jag tar hela storyn i ett svep :D:D

Ja det tycker jag absolut du ska göra . Fumoffu är helt annorlunda, det är mer komedi. Den är mycket bra och måste såklart ses .

Men Full metal panic, fmp the second raid och fumoffu är ordningen att föredra om man inte sett serien innan. Själv såg jag fmp, fumoffu o second raid i ordningen jag skrev de nu. Men det var för att jag såg serierna i princip när de kom. Mycket nöje med "full metal panic universe" .

i will!
kommer nog att avlägga vad jag tyckte här när jag har sett den.. :D:D

Ni visste säkert det redan, men jag har hittat en superbra shop för anime/manga!

http://www.tomodachi.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRGRID=15

Så sjuktsöta grejjer, och grymt bra service! Hon svarar typ jättefort på mail, och beställer hem grejer du vill ha!

En klassiker:
http://www.fantasybutiken.com

Min kusin känner en som jobbar där, och dom ska få hem massa nyheter i mars/april, asa billiga naruto-nyckelringar o sånt

Jag uppskattar ditt intiativ att gräva upp en gammal tråd. Nu kan jag berätta för hela communityt att jag har sett Inu Yasha, Death Note, neon genesis och en massa sådant i en bokhylla hos mig. Är det bra grejer?

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
Inuyasha är ju inte så hett enligt mig.

För att lägga till nåt vettigt till tråden:
Det enda jag ser/läser nu är Hajime no Ippo mangan, magnifico

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
puppy skrev:2006-12-06 kl 19:07
Det gör inget, men still.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Visar inlägg 101-120 av 128
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.