Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 61-80 av 128
Anime och manga tråden
Svajen heter inte serien "Love Hina Again"? eller heter den bara Love Hina.

Sit Ubu Sit Good Dog.
Serien heter bara Love Hina.

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Sniper, love hina again är 3 eller 4 eps OVA bara.

den heter Love Hina o den äger xD fast One Piece o Naruto är bättre

Can i live?
Hur kan ni se serien? den finns ju typ bara i japan och den går inte på tv här i sverige.

Sit Ubu Sit Good Dog.
tjao.. Love Hina kan du ju beställa dvd:erna på från diverse ställen på nätet.
har du börjat släppas i sverige.
finns bla. på EBGames här i stan iallafall

"War. War never changes."
One Piece och Naruto är värsta nybörjar-animen/mangan ^__^
Fast jag har inte sagt att dom är dåliga

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Nybörjar anime skulel jag lägga till Ghost In The Shell filmen (den första)
it got me hooked :D

Älskar Naruto´s första 105avstnitt eller vad d nu är, till slutet på Konoha invasionen, sen dess hare sugit stenhårt... men jag har fortfarande en gnutta hopp kvar och genomlider alla dessa fillers i väntan på att Animen ska börja följa mangan igen.

Bästa serien just nu är Somoun för det är så vackert och väljudande och så Akagi för alla karaktärer där e så ubercoola, kan ingen om Mahjong men lika spännande för det, Sen Dai Mahou Touge av samma skapare som Shinobuden så grymt kul

Jag gillar inte Akira eller Ghost in the shell för övrigt, allvarligt alltså vad är så bra med dessa? GS serien suger ju hårdast av alla med...

GITS tycker jag är snygg både serien och första filmen.
för min del är det personlig nostalgi med tanke på att det var det första anime jkag såg.
om det var det du menade när du skrev GS serien suger ju hårdast av alla med...

sitter här och funderar på vilka serier man ska följa nu som börja under sommaren är värsta svårt ..kan inte följa alla så här sitter man och försöker välja och sen får det inte bli för många då jag redan följer ett antal serier innan hehe

följer nu

Black Lagoon
Blood+
Tokko
Kamisama Kazoku
Inukami!

sen ska jag antagligen börja följa

Tsuyokiss
Bokura ga Ita
Tona-gura!

sen har jag redan droppat PowerPuff Girls Z då det var katastrof första avsnittet och det lär inte bli bättre

någon mer än jag som ska följa nårga av sommarens premiärer ?

[Hype.se]

puppy skrev:GITS tycker jag är snygg både serien och första filmen.

Filmen var jag aldrig så mycket för. Serien (både mangan och animen) är dock riktigt läckra. Jag menar, JD Salinger ftw. Har inte glott på anime på nåt år nu men får jag ett ryck ligger andra säsongen bra till... tillsammans med typ 50 andra lovande serier som lagrat upp sig sen dess.

Och i och med att det här tydligen är mitt första inlägg i den här tråden:

Svajen skrev:Vilken är den bästa Animen?

Vision of Escaflowne. Shoji Kawamori + Yoko Kanno + Sunrise = mucho love. Mitt hjärta bankar också extra hårt för gamla fina Robotech, om vi räknar den som en anime. Fick just Protoculture Collectionboxen på 21 dvd-skivor och ska se om serien för 12e gången.

Svajen skrev:Vilken är den bästa mangan?

Kaze no tani no Nausicäa. Det märks att den tog typ 20 år att göra... obscent detaljerade bildrutor och en härligt vemodig story. Synd att filmen inte alls är i samma klass, men herr Miyazaki har ju kompenserat i efterhand med mästerverk som Mononoke Hime. Hedersnomimering för Mars som tilltalar den japanska skolflickan inom mig.

It is Microsoft, and I will kill them
Lictor skrev:Kaze no tani no Nausicäa. Det märks att den tog typ 20 år att göra... obscent detaljerade bildrutor och en härligt vemodig story. Synd att filmen inte alls är i samma klass, men herr Miyazaki har ju kompenserat i efterhand med mästerverk som Mononoke Hime. Hedersnomimering för Mars som tilltalar den japanska skolflickan inom mig.

det där lät mer än bara intressant
var köper man den mangan smidigast och på engelska ?

[Hype.se]

det där lät mer än bara intressant
var köper man den mangan smidigast och på engelska ?

Jag köpte min på gamla fina SF-bokhandeln. Det är bara fyra volymer också, så det kostar inte skjortan direkt. Tror till och med att det finns nåt fint litet box set med dem.

EDIT: nu har visst SFbok bara någon nyrelease på sju volymer istället, men det lär ju vara samma innehåll i alla fall. Men de flesta välsorterade seriebutiker (Comics heaven, Alvglans, Staffars serier, Seriegrossisten etc.) lär ju också ha den.

Lictor:

Thanks for the info.
NU ska jag bara skaffa pengar och sen ska det shoppas :D
har inte läst manga på hur länge som helst.. har kollat på tonvis anime istället ;P

[Hype.se]

Skoj skoj. Hör gärna av dig när du läst lite och säg vad du tycker. Jag gillade den redan på första genomläsningen, men förstod inte hela storyn förrän jag hade läst om den igen. Och den gör sig verkligen bättre att sträckläsas. Så här detaljerad är typ varenda sida i boken, for reference.

den där bilden gjorde mig om inget annat mer sugen att läsa :D
now it is time to get some money.. PRONTO ;D
jag ger rapport när första är genomläst

Vission Of Escaflowne är riktigt bra, såg den nyligen lite sent på tanke på att kvaliten är lite daterad, just 90tals animne känns extra risigt av nån anledning...

Serier som är aktiva och som jag följer nu och ett lite kort betyg på mitt intryck hitils:

Tokko ++ Action
Black Lagoon ++ Action
The Third +++ Action/Post Apocalypse
Fairy Musketeer +++ Adventure/shonen/Kids stuff
Dai Mahou Touge ++++ Slapstick
Simoun ++++ Mecha/Fantasy
Ginga Densetsu Weed +++ (Jag är väl lite av ett die hard fan av Ginga men detta är lite av en besvikelse) Action/Hundar
Renkin_San-kyuu_Magical_Pokaan +++ Ecchi Slapstick
The Melancholy of Haruhi Suzumiya ++++ School life + Samtliga genrer?
Akagi +++++ Mahjong
Glass Mask ++++ Shoujo

Jag tycker det fattas en såndär riktigt bra serier nu, en sån där som man liksom går o dagdrömmer om nästa avsnitt liksom, så om någon har nått tips så... jag kan ju ha missat nått

För övrigt så BÄSTA ANIMEN är: Nä det går ju fan inte o välja!! Ok då säger Elfen Lied, Gundam "The Movies" + War in the Pocket, BÄsta OVA är VHD:Bloodlust.

Bästa manga: Confidential Confessions + uppförljaren Deal, här har fällts många tårar haha.

Det var ngn som pratade om "nybörjar-anime" innan. De enda rätta svaren för oss som var små snorvalpar på 80talet är såklart Starzinger och Silver fang! Fast båda serierna lever fortfarande och får nya fans .

Riki-Oh angående bra serie ..så undrar jag hur i helvete du kan ha missat Blood+ ?? .den är ju lätt bästa animen 2005/2006 hititls ..

sen undrar jag hur du ser Tokko som action ? ..är snarare Horror/Mystery :P

Visar inlägg 61-80 av 128
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.