Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 81-100 av 125
Anime och manga tråden
[Hype.se]

Det var ngn som pratade om "nybörjar-anime" innan. De enda rätta svaren för oss som var små snorvalpar på 80talet är såklart Starzinger och Silver fang! Fast båda serierna lever fortfarande och får nya fans

Jag skulle döda för en Gekiganger OAV dubbad av Peter Harryson och Bert-Åke Varg.

It is Microsoft, and I will kill them
Gekiganger känner jag inte igen. Men sen finns ju robotech, cobra, cyborg 009(den enda personen som dubbade den måste varit pårökt!) och lite andra också .

Peter harryson gjorde en del animedubbar på den tiden iaf, bert åke varg dubbade starzinger bland annat ^^.

Tittar man på vilken skit ungarna får stå ut med idag så kan man inte säga annat än "det var bättre förr"! En fras som man ofrivilligt börjat använda allt oftare =/

http://www.myspace.com/dustexperience
[Hype.se]

Gekiganger känner jag inte igen.

Ursprungligen en serie som karaktärerna i Nadesico - en annan serie - tittade på, som senare fick en egen OAV. Poängen är att det är en helskön parodi på/tribut till just den sortens 80-talsrullar som Harryson och gänget dubbade. Jag menar, det här känns inte direkt sent 90-tal (vilket det är).

Din Skugga: Jo du har rätt angående Tokko, hmm... laddade första avsnittet av Blood+ och spolade genom det lite verkade inge bra men nu ska jag ta o kolla upp serien igen bara för att du tipsade mej

Easy Dog: SILVER FANG!!!! Måste ha vart tröttare i morse än vad jag trodde, Silver Fang är nog det bästa som gjorts, har sett serien typ 20ggr med start 1987

Annars så är Exel Saga det roligaste som någonsing gjorts helt genial serie!!

Sen vill jag tipsa alla om Uninhabited Planet Survive: RIKTIGT BRA SERIE, lite barnsligt till utseéndet men väldigt spännande och äventyrsfyllt, mycket dramatik med vilket man kanske inte först tror.

jag känder verkligen igen den där serien..
undra om jag faktiskt inte har sett den.. hm..

"War. War never changes."
FAN jag trodde ju Gekiganger 3 verkligen var en sån där gammal hederlig mecha serie!! Nu vet jag inte riktigt längre om jag e så sugen på att se denna...

Annars så tycker jag New Getter Robo är det grymmaste som gjorts när vi talar om nygjord anime i gammal tappning, spårar verkligen ut på slutet när dom har västa rymdtriden genom tidsdimensioner och allt haha, gillar man gammal hederlig mecha ska man lungt kolla in denna serie, skitbra dubning med för en gångs skull extra kul att man får se dem som dubbat både i och utanför studion i extra materialet som medföljer DVDerna

Puppy: Jag tror du tänker på BALLATACK Fyfan vilken dålig serie alltså... men diggade den stenhårt när jag var liten hehe

[Hype.se]

ag känder verkligen igen den där serien..
undra om jag faktiskt inte har sett den.. hm..

Gekiganger? Ser ut ungefär som vilken serie av Go Nagai som helst.

Eller så har du kanske helt enkelt sett Martian Successor Nadesico där karaktärerna som sagt tittat på Gekiganger. Nadesico bör för övrigt också alla rätttänkande människor se. Parodierar på ett härligt sätt anime/mangagenren men lyckas samtidigt stå på egna ben med en stark handling och grymma karaktärer (Ruri blev t.ex. framröstad till den sjätte mest populära karaktären någonsin i japanska Newtype för ett par år sedan).

Martian successor nadesico är också bra . Den är ju också lite parodi ^^.

Riki-oh: Har du sett hela Excel-saga? Den tappar enormt på slutet! Men större delen är riktigt kul, det är så överdrivet dock, så man älskar eller hatar den serien. Puni puni poemi finns också som är en fristående fortsättning på excel saga, inte lika bra, men har för mig att den var rätt ok iaf.

http://www.myspace.com/dustexperience
[Hype.se]

Riki-oh skrev:FAN jag trodde ju Gekiganger 3 verkligen var en sån där gammal hederlig mecha serie!! Nu vet jag inte riktigt längre om jag e så sugen på att se denna...

Gillar man gamla hederliga mechaserier vill man se Gekiganger 3... det är som en 30 minuter lång hyllning till hela genren.

Riki-oh skrev:Annars så tycker jag New Getter Robo är det grymmaste som gjorts när vi talar om nygjord anime i gammal tappning, spårar verkligen ut på slutet när dom har västa rymdtriden genom tidsdimensioner och allt haha, gillar man gammal hederlig mecha ska man lungt kolla in denna serie, skitbra dubning med för en gångs skull extra kul att man får se dem som dubbat både i och utanför studion i extra materialet som medföljer DVDerna

Jag brukade verkligen förakta allt av Go Nagai, men Shin Getter Robo fick mig slutligen att se ljuset... hur kan man annat än älska en så totalt överdriven serie? Man får lov att ha lite distans bara. Och öh, undvika Hanappe Bazooka till varje pris.

easy_dog skrev:så man älskar eller hatar den serien.

Jag kände mig mest likgiltig inför den efter de första tre dvderna. Vissa delar var briljanta, men överlag kändes det för ofokuserat för att jag skulle få någon större behållning av det.

Svajen skrev:One Piece och Naruto är värsta nybörjar-animen/mangan ^__^
Fast jag har inte sagt att dom är dåliga

Det var bara två titlar jag läser tonvis med annan manga också:P

Can i live?
Riki-Oh:

nej faktiskt inte.
fast den var relativt lik Ballatack måste jag säga.
men nej. ballatack vet jag att det inte var jag menade. tror jag har sett nånting utav denna serie också nämligen.
ballatack är ball btw ;D

"War. War never changes."
Easy Dog: Jag tycket fatktiskt att Exel Saga håller rakt igenom, GDWeed parodi avsnittet är dock favvoriten

Lictor: Bara ifall du blandar ihop med Shin Getter Robo från 2004 så vill jag säga att jag tyckte den var rätt kass, New Getter Robo från 98 (release 2001 NTCS) är dock fantastisk.

[Hype.se]

Lictor: Bara ifall du blandar ihop med Shin Getter Robo från 2004 så vill jag säga att jag tyckte den var rätt kass, New Getter Robo från 98 (release 2001 NTCS) är dock fantastisk.

Nej, jag tänker på Shin Getter Robo 1998. Shin Getter Robo 2004 har jag inte ens sett, men den verkar inte så spännande.

Har bara första DVDn av Excel Saga, och tycker den är störtskön

Jag vann "Yngsta medlemmen (Men lika cool ändå)" 2005!!
Köp dom andra omg!!!11!

Tänkte rekomendera X-press train, roligaste hentai anime som gjorts, handlar om ett gäng "professionella" taffsare som håller till i tunnelbanan i tokyo (tror jag det var), parodiserar på både det ena och det andra med "speciella tekniker" och "grooper code"

[Hype.se]

Tittar lite på anime för första gången på två år... slumpen föll på Full Metal Panic: The Second Raid. Inte i klass med första serien (eller Fumoffu), men fortfarande helt ok. 2/5.

Lictor gahh jag vet att smaken är som baken men hur kan du inte tycka att second raid är minst lika bra som första serien ? secont raid är ju riktigt bra älska sista avsnitten grymt jävla bra ..sen tycker jag inte att man ska blanda med fumoffu då det är en spinn-off och hör inte huvudhandligen till .. men det är också en smaksak

[Hype.se]

För lite skoj, för mycket tung mecha-action. Och vill jag ha tung mecha-action finns det serier som gör det bättre. Nu har jag visserligen de tre sista avsnitten kvar, så det kanske bättrar sig.

Visar inlägg 81-100 av 125
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.