Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Sällskapsspel
Vilka klassiska sällskapsspel är bra att ha hemma för de där tillfällena som släkt (eller vänner) är med och det inte riktigt är möjligt att sitta vid en dator/konsol? Med tanke på målgruppen är det inte aktuellt att ta invecklade spel på engelska så jag funderar på typ Trivial Pursuit, Alfapet, Monopol och sådant som är lätt att spela och inte tar otalet timmar.

Har ni några tips på klassiker som är bra att ha hemma?

casualcore wnkr | slayer of threads
Top Secret Spies är engelskt men har inga krav på engelska öht. Spelet är väldigt lätt att förstå och bygger mer på att vara lurig än "bäst".

Cluedo håller än idag väldigt hög klass.

Alla Munchkin kan vem som helst hoppa in i. Dock roligast om man har lite rollspelsbakgrund, det blir mer fnissigt då, men det finns många teman. Munchkin kräver basala engelskakunskaper.

Första jag kommer att tänka på.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Min favorit är Med andra ord, ingen klassiker men rekommenderar det. Sen är ju Rappakalja roligt också. Inget kräver kunskaper i engelska, dock så finns en del svåra svenska ord :P

Jag skulle också nämna Rappakalja, Hampan.

Jag minns när jag provade det spelet för första gången, och hur jävla roligt det blev när ordet Epistelsida dök upp. Det är ju den södra delen av en kyrka, fast det visste ingen utav deltagarna då. Så var det någon som gissade "En pistvakts favorit lift".

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
Cluedo var länge länge sen. Men får mig att tänka på killing dr lucky istället. Munchkin är för insnöat om än underbart skoj. Tänk äldre vuxna som ser datorspel som en barnsyssla man borde växa ifrån. Kortspel i stil med gin rummy (vad nu den förenklade versionen heter, kaliorka (hårda finska 'k') kallas det i nära kretsen) går hem, likaså vanliga brädspel som typ TP och Monopol.

Men jag får se vad som hittas. Det är lite svårt att komma på bra saker för det vore kul att ta fram något som ingen annars känner till heller. Det är även lämpligt att ha på önskelistor. Ticket to ride har jag hört mycket gott om.

casualcore wnkr | slayer of threads
Alias vet jag ingen som inte gillar

rakt in i kaklet
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.