Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 21-27 av 27
Nästa »
JavaScript
Jag gissar att du vill slumpa det lite?

Jag skulle gjort en likadan array med samma ordning, men slumpat innan visning. Sen använder jag bara orginalarrayen för att verifiera att det är rätt bild man tryckt på.

--------------------------------------------------------------------------------------------

var usstate = ["alabama", "alaska", "arkansas"];
var usstate2 = ["alabama", "alaska", "arkansas"];
var startTime = new Date().getTime();
var endTime = new Date().getTime();
var i = 0;

//Sen slumpar jag den nya arrayen så det inte ser likadant ut varje gång

function randOrd()
{
return (Math.round(Math.random())-0.5);
}
usstate2.sort(randOrd);

//Sen det vanliga köret med lite modifikation

function selectState(arrPos)
{
//För att gå vidare till nästa stat
document.getElementById("divStateName").innerHTML = usstate2[arrPos]; //Slumpa stat
starTime = new Date().getTime();
}

function checkState(arrPos)
{

//Hämta texten i diven som visar statnamnet
var stateName = document.getElementById("divStateName").innerHTML;

//Kollar om det matchar med texten i originalarrayen, i sånt fall gå vidare. Om annars inte.
if(stateName == usstate[arrPos])
{
i++;
endTime = new Date().getTime();
document.getElementById("divOutput").innerHTML += "" + (endTime - startTime);
if(i < usstate.length); //Så att den slutar när det är slut på stater
{
selectState(i);
}
alert("rätt stat");
}
else
{
alert("fel stat");
}
}

------------------------------------------------------------------------------------

Resten är som innan. Då kommer det aldrig att köra samma ordning på staterna 2 gånger efter varandra. Så blir tävlingen lite roligare

Wunderschön! Underbart! Ska prova! Tack igen! (Vad bortskämd jag känner mig hehe - sweet!)

Vad är skillnaden mellan Javascript och Java? Läser java i skolan nu och ja... Winho är ju lite mer pro, så att säga.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Det är rätt stor skillnad, men den största är väl att Java är ett språk som du kan bygga fristående applikationer i och liknande. JavaScript behöver en webbläsare för att fungera och kan bara köras på klientsidan.

Java är också oändligt mycket mer avancerat än vad JavaScript är. Då du kan göra coola webbaserade saker med JavaScript, kan du tex göra hela interface, spel, sökmotorer och mycket annat coolt med Java

WinHo skrev:Det är rätt stor skillnad, men den största är väl att Java är ett språk som du kan bygga fristående applikationer i och liknande. JavaScript behöver en webbläsare för att fungera och kan bara köras på klientsidan.

Java är också oändligt mycket mer avancerat än vad JavaScript är. Då du kan göra coola webbaserade saker med JavaScript, kan du tex göra hela interface, spel, sökmotorer och mycket annat coolt med Java

Alright. Tycker ändå jag borde känna igen mer av koden än jag faktiskt gör... Pinsamt :P

Four myths about JavaScript

bla:
Wolfire skrev:Myth 1: JavaScript is just a clowny version of Java
JavaScript is actually totally independent of Java. The only thing it shares is slightly similar syntax. The reason why it has Java in its name is due to marketing reasons. According to Wikipedia, "The language's name is the result of a co-marketing deal between Netscape and Sun, in exchange for Netscape bundling Sun's Java runtime with their then-dominant browser." JavaScript is a brand new language that shares much more with functional languages like Lisp or even Scheme than with Java.

casualcore wnkr | slayer of threads
I see. Då var det kanske inte lika pinsamt då.

Visar inlägg 21-27 av 27
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.