Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 68
Ny kod och design - någon gång
[Hype.se]

Eftersom det nog är fem år sedan siten gjordes om, så hade jag tänkt att kolla lite på ny design och kod. Generellt är det alltid jobbigt då det blir mer jobb än man förutsätter. Men men...

Är det någon som är designsugen så är det bara att höra av sig. Kod kollas på, får se vad som går att lösa. Grundidé är iaf att ta bort funktioner som inte funkar, samt behålla och belysa de som gör det.

w w w . h y p e . s e
Gunner skrev:Eftersom det nog är fem år sedan siten gjordes om
Redan?! :o

Låter bra, f.ö. Men ett protip är ju att skippa Ziphoid den här gången.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Personligen hade jag hellre sett att det uppdaterades med speltester och nyheter lite oftare istället för ny design.
Hype ligger långt efter i nyhetsflöde och speltester jämfört med andra spelsajter. Lite synd tycker jag, trevligt här annars. Har hängt här ett bra tag.

Tror kanske att det är lite svårt att peppa för att vara 'cutting edge' på nyheter och speltester när man har en användarbas på ca 20 personer.
Så skulle jag tycka iaf.

Men om det blir (för) mycket jobb att koda om allting Gunner så skulle jag iaf garanterat nöja mig med lite finputsning och skala bort dom funktioner som inte används.
Någon direkt overhaul tycker jag inte att det behövs, jag tycker sidan är stilren och tidlös iaf.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
[Hype.se]

Får se vad det blir, men en förenkling av allt. Nyheter och rec blir lättre att hantera med nytt system, så det kan nog bli lite bättre. Men det är främst fråga om personalbrist. Det är få som skriver nu, och då blir det mindre material.

Kan glädja Emret att forumanvändarna inte är så många, men besöksiffrorna är iaf helt okej. Så med ett bättre fungerade forum kommer förhoppningsvis siten att blomma upp lite på den fronten också.

w w w . h y p e . s e
Jag är fortfarande helt för att nyheter ska ha kommentarerna på forumet så man kan få en översikt istället för att följa diskussionen per nyhet.

casualcore wnkr | slayer of threads
[Hype.se]

Krapula skrev:Jag är fortfarande helt för att nyheter ska ha kommentarerna på forumet så man kan få en översikt istället för att följa diskussionen per nyhet.

Jag också. Koden för nuvarande siten är klar, behövs bara slängas in. Jag hoppas att det kan bli gjort inom en snar framtid, men å andra sidan har det varit klart i ett år eller mer.

w w w . h y p e . s e
Jag skissar gärna på lite designförslag. Just nu har jag ruggigt tight med tid men om ett par veckor kanske jag har "allt tid i världen".

[Hype.se]

Ambassador skrev:Jag skissar gärna på lite designförslag. Just nu har jag ruggigt tight med tid men om ett par veckor kanske jag har "allt tid i världen".
Det får du gärna göra. Det räcker ju initialt med rätt grova drag.

w w w . h y p e . s e
Går på en IT skola i gävle, kan kolla runt med folk som går på IT/media dom håller på rätt mycket med webbdesign

Linus skrev:Går på en IT skola i gävle, kan kolla runt med folk som går på IT/media dom håller på rätt mycket med webbdesign

Fast... Gävle. D:

Med risk för att verka som att jag försöker sätta mig själv i första rummet så tänker jag ändå säga att jag kan tycka att det är roligare om vi har en design som någon av hypes användare har gjort. Givetvis inte specifikt jag, vi är väl ett gäng som roar oss med webdesign här? Men givetvis är det upp till Gunner.

[Hype.se]

Fragge skrev:Fast... Gävle. D:
Där kommer Brynäs från... Good Shit!

Och Linus. Hittar du någon som är intresserad så är det bara att skicka vidare. Kan även vara för själva koden. Alla uppslag är bra.

Dock som Ambassadör säger, det är kul om det är någon som är här som skulle greja det. Och jag hoppas att när det börjar skissas, oavsett vem som gör det, att alla är med och har lite åsikter. Jo, jag sa "lite"... Annars blir vi aldrig klara.

w w w . h y p e . s e
[Hype.se]

Och just ja... det jag gillar bäst med nuvarande designen är att det är spelloggor som stylats till Hype.se-loggor. Så det är nog de enda som skulle vara kvar. Allt annat är up for grabs.

w w w . h y p e . s e
Gunner skrev:Där kommer Brynäs från... Good Shit!

DU KOMMER FRÅN BODEN!?!

[Hype.se]

Född i Gävle. Så Brynäs through and through.

w w w . h y p e . s e
Amen vafan. Jag som gillade Hype...

Gunner skrev:Och just ja... det jag gillar bäst med nuvarande designen är att det är spelloggor som stylats till Hype.se-loggor. Så det är nog de enda som skulle vara kvar. Allt annat är up for grabs.

Alla är ju så sjukt stylish utom min, som jag av ren lathet inte orkade ändra färgerna på som du ville. Tänkte säga förlåt, men så länge du håller på Brynäs vägrar jag.

Edit: Med min menar jag ju då super mario-bannern.

[Hype.se]

Hells yeas! Brynäs, men pga geografi även Luleå och framför allt Boden. Sen är det slut på hockeylag.

Alla som vill är som vanligt välkomna att skriva recensioner. Det gäller nu och när nästa design kommer. Där kommer även nyheter att vara up for grabs. Systemet för att publicera kommer att vara lättare.

w w w . h y p e . s e
Jag kan stå bredvid och applådera åt all snygg design! Mer än så kan jag inte. Det ju bara att kolla på min blogg för att fatta att jag har noll koll på webdesign.

Så... kör hårt!

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 68
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.