Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
Visar inlägg 21-40 av 68
Ny kod och design - någon gång
ikto skrev:Jag kan stå bredvid och applådera åt all snygg design! Mer än så kan jag inte. Det ju bara att kolla på min blogg för att fatta att jag har noll koll på webdesign.

Så... kör hårt!

SMYGREKLAM!!

Cred för att det var sjukt snyggt inbakat :D

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
[Hype.se]

Sådär. Nu är jag åter i landet och ska försöka se vad som kan göras...

w w w . h y p e . s e
Sounds good, Gunnyboy.

Fragge skrev:SMYGREKLAM!!

Haha! Ja, bra gjort av mig att göra smygreklam för dålig design.

Men det blir spännande att se vad för nytt det kommer bli!

och framför allt; _när_ det blir

rakt in i kaklet
Skulle snarare säga OM

Jag är taggad som fasen. Har som sagt lite tankar jag vill prova. Men har inte haft tid riktigt än..!

[Hype.se]

Fragges OM är inget prob, det kommer att hända. Om allt funkar som det ska kommer koden ett börjas med i augusti. Sedan är det frågan om design, och komiskt nog ser jag att Amba är online.

Alla designförslag är välkomna för övrigt.

w w w . h y p e . s e

rakt in i kaklet
[Hype.se]

Det hela börjar närma sig nu. Inte ett spadtag är taget ännu, men det närmar sig. Alla som känner sig manande att göra något designförslag är välkomna, även att passa vidare till andra som de känner. All hjälp är välkommen så att säga.

w w w . h y p e . s e
[Hype.se]

Nu börjar det snart hända grejer. Det kommer att börja med ett forum, och det kommer nog att vara utan speciell design. Dock kommer ni att bli inbjudna så att ni kan säkra era användarnamn osv. Samt att ni kommer att få full insyn i allt betaarbete när det kommer så längt.

Tanken är att siten blir lite smalare, kapar allt lall som det numera finns bättre ställen för. Tex Gloggarna, de flesta skriver av sig på Twitter, Facebook eller sin egen fina blogg. Så fuck'em. Även comminityn bantas, återigen gör Facebook det så mkt bättre.

Just nu sitter jag och tänker på vilket betygssystem som ska användas. Jag är så trött på IDIOTER som inte förstår sig på 0-5-skalan som finns i Sveriges ledande tidningar och tolkar den på valfritt - och felaktigt - sätt. Så antingen får jag kasta in hatten och köra på en 0-10-skala med halvpoäng för att markera skilladen. Eller så göra det som jag funtat på länge, köra med Dåligt/Okej/Bra/Kanon [DOBK]. För, vem bryr sig om HUR dåligt ett spel är, det viktiga är väl om det är ett okej spel, ett bra spel eller om det är "Kanon!".

w w w . h y p e . s e
Ja alltså, Jericho-dåligt eller Timeshift-dåligt spelar liksom ingen roll. En avrådan att köpa spelet är en avrådan.

Antingen hamnar spelet ovanför vattenytan (köpbart, frågan är bara hur bra det är. DET spelar roll) eller under (och då spelar det ingen roll om det hamnar på botten eller precis under vattenytan. Det lär hur som helst framkomma i recensionen).

Men ja, jag hatar 0-10-skalan. Den är så jävla tråkig. 0-5 känns också lite halvtråkigt. DOBK känns fräscht. Kör på det.

måste det finnas en skala? stryk den helt istället, så blir man tvungen att läsa recentionen istället för att stirra sig blind på nuffror

rakt in i kaklet
Jo det är en bra poäng Geting men jag tror att det kan vara en fördel för hype då vissa spelmakare gärna slänger på att deras spel fått "10/10 - hype.se" osv. DOBK tycker jag är en bra skala men siffror verkar helt klart vara populärt bland läsare (dvs den stora massan av läsare, som också ofta är pantade).

Då är ju frågan, har Hype ens den stora massan av läsare? Iofs, det kanske är den delen av läsare man är ute efter nu när man gör om sidan. Stora massan = stora pengar.

DOBK låter grymt bra, kör på det!

Att skala av sidan och göra de kvarstående delarna bättre låter också som en bra lösning.

[Hype.se]

Fragge skrev:Stora massan = stora pengar.
Tänkte nog ta bort annonserna.

w w w . h y p e . s e
Fragge skrev:DOBK känns fräscht. Kör på det.

Bra sagt fraggeln. Jag känner att jag håller med dig på den punkten.

Detta ska bli intressant. Vore kul om det fanns forum funktion till nyheterna som postas dessutom. Ett sätt att diskutera en nyhet smidigt kanske?

"War. War never changes."
puppy skrev:Fragge skrev:DOBK känns fräscht. Kör på det.

Bra sagt fraggeln. Jag känner att jag håller med dig på den punkten.

Detta ska bli intressant. Vore kul om det fanns forum funktion till nyheterna som postas dessutom. Ett sätt att diskutera en nyhet smidigt kanske?

You've got my back and I've got yours. Nej men jag håller med om att det behövs en funktion där nyheterna integreras med forumet. Helst automatiskt så man (Gunner) slipper skapa nya trådar och länka för varje nyhet. Men det skulle vara suveränt och ett riktigt bra sätt att få nya medlemmar hit också, antar jag.

Gunner! Fixa fixa!

ska man vara petig så finns det ju i princip redan och jag misstänker att det inte missbrukas direkt. Och en ny tråd för varje nyhet blir väl ganska mycket?
Kanske att en nyhet som blir tillräckligt kommenterad skickas till forumt, tillsammans med kommentarerna?

rakt in i kaklet
Visar inlägg 21-40 av 68
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.