Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Hur blockerar man hemsidor?
Ja, nu har även jag hamnat i den stunden man söker hjälp på Hype. Men till skillnad från andra personer är det för att jag inte ska göra ett nytt konto på ett främmande ställe, vilket kommer aldrig användas igen.

Hursomhelst, problemet är det där fagotriet känt som facebook. Jag är faktist jävligt trött på att upptäcka att min förbannade bror har använt datorn till at surfa där, för att sedan poppar den up i senaste besökta sidorna. Jag är välidgt less på det. Det kanske inte verkar som ett problemt för er, men för mig för det det.

Så jag vill blockera den hemsidan från datorn så att man inte kan gå in på den så lätt. Jag har försökt med ett antal grejer redan, men dem funkar inte. Kan någon ge en lösning på mitt abnormala problem, eller länka till något som verkar fungera om du inte vill skriva så mycket? Av någon anledning kan jag inte hitta något fungerande med google.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
[Hype.se]

Man kan väl blocka sidor via virusskyddet?

w w w . h y p e . s e
Jag har letat efter en sådan funktion i skyddet som jag har, och jag hittade inte. Kanske jag inte letade tilläckligt, eller så har AVG inte en sådan förmåga.

Rediger host filen i windows, för du använder windows.

Edit: förlåt, hade du vetat hur man gjorde hade du gjort det.

Öppna notepad som administrator om du kör Vista/Win 7 (högerklicka och välj öppna som admin)

öppna hosts som ligger i katalogen "C:\Windows\System32\drivers\etc"

lägg till:

195.24.224.85 facebook.se
195.24.224.85 www.facebook.se
195.24.224.85 facebook.com
195.24.224.85 www.facebook.com

o s v för alla kombon som finns.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Tack för hjälpen Karma, det fungerade. Man kan fortfarande gå på Facebook via google, men jag är ändå nöjd med vad som händer nu. Nu står det att sidan inte kan visas.

Karmalicious skrev:

Edit: förlåt, hade du vetat hur man gjorde hade du gjort det.

Hahaha, jag älskar dig.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.