Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Lall
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 27
Fotbolls-VM 2010 - Sydafrika
Hohohoho, snart börjar VM! Är det intressant för hypare till att börja med? Och speciellt nu när Sverige inte är med?

Själv kommer jag hålla på Tyskland och Serbien. Magkänsla.

Vad säger ni? Besvikna på att Ronaldinho inte kom med, trots att han är skitusel nu för tiden?

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
nejnejnejnejnej!

rakt in i kaklet
Jag har inte en jävla susning om vilka lag som är med, vilka som är bra o s v. men jag har hört att de afrikanska lagen ska vara rätt intressanta, så det kommer nog vara något som jag slökollar på iaf. Från kvarten kommer jag nog följa det rätt noga, för det brukar alltid vara kul.

Jag är alltså inte någon sportfåne, men kan ändå uppskatta lite bra sport.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Dom afrikanska lagen är ju jävligt duktiga, men det dom har i skill lackar dom i teamwork. Jämför dom med.. Jag vet inte. Kaos, typ. Lite som länderna själva.

Schlagerfinal utan svenskt bidrag = tråkigt

VM-slutspel utan svenskt landslag = ännu tråkigare

Det är ju inte som att svensk fotboll är speciellt kul att se på ändå så det är ingen stor förlust. Mästerskap är kul att se på oavsett lag.

casualcore wnkr | slayer of threads
Så, ingen som kommer hålla på något speciellt lag nu när Sverige inte är med?

Får väl hålla på Lagerbäcks och Svennis lag i brist på annat.

Fragge skrev:Dom afrikanska lagen är ju jävligt duktiga, men det dom har i skill lackar dom i teamwork.

Det ser mörkt ut på avbytarbänken..

Ni sporttokar vet nog redan att någon annan sa så någon gång, men vem var det?

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
phipe skrev:Fragge skrev:Dom afrikanska lagen är ju jävligt duktiga, men det dom har i skill lackar dom i teamwork.

Det ser mörkt ut på avbytarbänken..

Ni sporttokar vet nog redan att någon annan sa så någon gång, men vem var det?

Det Arne Hegerfors. Jag är t o m gammal att komma ihåg kommentaren, VM -94, Sverige - Kamerun.

Deutschland über alles! Fyfan så bra dom spelade igår. Missade ni det tycker jag synd om er, samtidigt som jag bara kan råda er att slå på nästa match dom spelar. Det är mot Serbien på fredag klockan halv 2. Den matchen lär bli helt otrolig. Sen Tyskland - Ghana fem dagar senare, hohoho.

Jo dom var mycket duktiga. Av egen erfarenhet har jag lärt mig att man inte kan lita på mexare, vilket Australien lärde sig igår. Synd på vad som hade kunnat blivit en spännande match. Hur som helst, han snubben Cacao (med samma färg - nazilol ), har han bara ett namn eller? Inget förnamn/efternamn?

Karmalicious skrev:Det Arne Hegerfors. Jag är t o m gammal att komma ihåg kommentaren, VM -94, Sverige - Kamerun.

Jag är också gammal nog att minnas det ;D Haha!

Fragge skrev:Deutschland über alles! Fyfan så bra dom spelade igår.

Jag är vanligtvis inte så förbaskat intresserad i fotboll, men jag diskuterade VM med farsan för någon dag sen och sa redan då att Tyskland är ett sånt lag som är kul att titta på. Brukar för det mesta spela bra så jag är inte förvånad över deras prestation i första matchen.

Om de bara får möta lite halvdana lag kan de nog ta sig bra nära pallen denna gång.

Ambassador skrev:Hur som helst, han snubben Cacao (med samma färg - nazilol)

HAHAHAH! Fan, nu var du jävligt rolig :D

"War. War never changes."
Det får bli England, mest pga att deras fans har vett ett inte tuta så förbannat!

Cliff Bleszinski is my personal Jesus
Ja. Det är nästan märkligt vilket konstant tutande det är. Som om det vore en enda lång tut.

Det roliga är att folk lär ju knappast orka tuta hela matchen, men eftersom det är så jävla många av dom bidrar alla med sitt till bisvärmen.

Ambassador skrev:Hur som helst, han snubben Cacao (med samma färg - nazilol ), har han bara ett namn eller? Inget förnamn/efternamn?

Hahahah! Sånt gillar vi :D Nope, han är brasse från början så han har väl tagit det som artistnamn eller nått, som resten av brassarna. Anledningen till varför han spelar för die Nationalmannschaft och inte för sambatrallarna är att han bott i Tyskland i 11 år och blivit medborgare som vilken Svensson (eh, Schvensson?) med tysktalande barn som helst. Och givetvis också för att han inte har en chans att slå sig in i Brassarnas landslag.

F.ö. ruskigt intressant när man blandar sydländsk teknik med nordeuropeisk organisation och vinnarinstinkt (gäller då i stort sett bara Tyskland, vi i Sverige, England och övriga nordeuropa har inte mycket att komma med på den fronten). Det roliga är att det är så många unga, duktiga spelare. Khedari, Müller och den underbare, underbare Mesut Özil. Müller ansågs f.ö. inte platsa i U21-EM i Sverige för något år sedan. Herregud.

F.ö. 2. är det ruskigt intressant hur dom tyska spelarna ALLTID lyckas prestera i landslaget, trots tunga säsonger i respektive klubblag. Klose har knappt fått lira i Bayern, ändå går han in och börjar jakten på målrekordet (Ronaldo står på 15, Klose på 11 efter gårdagens balja) direkt. Låt gå att han borde gjort ett par tre, fyra mål, men ändå. Samma sak gäller hans polske kompis, Podolski.

Dom levererar tamejfan alltid i landslaget.

Jag tror att Holland kanske grejar ett VM denna gång, liksom 2-0 mot Danmark är ju ändå ganska hyggligt?

Sit Ubu Sit Good Dog.
Snacka om skrällarnas VM när Italien klarar lika mot Nya Zeeland, Spanien åker på spö av Schweiz, Mexiko piskar Frankrike (Mexiko är bra, men man piskar inte Frankrike sådär).

Om det nu inte vore för de jävla Vuvuzelorna så hade man kunnat njuta i stora drag. Givet att långt ifrån alla matcher hållt god kvalité men det är alltid intressant att se vad som ska hända härnäst.

Största skrällen nånsin är ju 7-0 till portugal mot nordkoreaefter dom klarat 2-1 mot brassarna.

Vuvuzelorna kan dra åt helvete. Så hoppas vi EA släpper en uppdatering till FIFA, så vi känner igen oss när vi drar igång tv-spelet.

Fan, det låter som om detta VM är fullt av oväntade segrar iallafall.

Kanske är läge att man börjar följa det lite då ;D

"War. War never changes."
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 27
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.