Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Microsoft
Visar inlägg 21-40 av 40
Nästa »
Mass Effect 2
Lupus skrev:Landslide skrev:Tror jag klockade in på en sisådär 50-60 timmar.

Nice! Jag tar god tid på mig också. Letar prylar och säger ja till alla sidouppdrag som erbjuds. Vill ha en schysst sparfil att föra över till 3:an. En utpräglad Paragon och längre fram en Renegade.

Mellanspåret jag valt känner jag inte var det bästa valet. Men men, lär ju spela om det ett par gånger ändå.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
[Hype.se]

Ett mellanspår kanske inte är så konstigt. Jag har i alla fall jäkligt svårt att vara en elak jäkel i spelet. Testade att köra utpräglad renegade i första spelet och det resulterade i att jag avskydde min karaktär efter ett tag. Hon var en riktigt otrevlig bitch helt enkelt och det hämmade spelupplevelsen.

Jag kommer inte att vara en perfekt paragon när spelet är slut, för det är kul att mixa upp det med lite brutala grejer också. Är ca 40 timmar in i spelet nu och är på målsträckan. Vilken resa det har varit. Så fantastiskt spel!

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Har min save från ME1 på annan HDD, är det värt en del krångel för att få över den till min nuvarande HDD eller är skillnaderna så små/betydelselösa att jag kan skita i det och bara köra från scratch?

Sanity calms, but madness is more interesting.
Karmalicious skrev:Har min save från ME1 på annan HDD, är det värt en del krångel för att få över den till min nuvarande HDD eller är skillnaderna så små/betydelselösa att jag kan skita i det och bara köra från scratch?

Jag skippade det och startade om från scratch. Kändes bättre, men hon fick inte samma heta hårfärg som innan.

[Hype.se]

Karmalicious skrev:Har min save från ME1 på annan HDD, är det värt en del krångel för att få över den till min nuvarande HDD eller är skillnaderna så små/betydelselösa att jag kan skita i det och bara köra från scratch?

Det påverkar inte huvuddragen. Däremot är det trevlig extra utfyllnad som jag ser det. Man får lite uppföljning på saker som hände i förra spelet och att det även påverkar konversationer med vissa karaktärer i spelet. Sen är det så att man inte startar på scratch med sin karaktär, utan har lite extra skills med sig från första spelet.

Som sagt, Bioware har inte målat in sig i ett hörn och skrämt bort nya spelare som inte spelat första, men de har samtidigt försökt belöna de som gillade första delen.

För egen del måste jag säga att vetskapen om att man tar med sig sin savefil till trean, faktiskt påverkar hur man spelar spelet. Jag vill ha en så komplett fil som möjligt med mig till nästa spel, att jag verkligen försöker göra allt i spelet och spelar om vissa delar som jag inte tycker blev som jag ville.

Ok, jag tror jag struntar i att ta med min karaktär. Jag kommer inte ihåg tillräckligt mycket helt enkelt. För övrigt var hon lite av en bitch och rätt lösaktig...

Får se, i värsta fall kanske det blir till en omspelning om det blir aktuellt. Just nu ligger jag ett år efter i spelvärlden.

Karmalicious skrev:och rätt lösaktig...
...det var vi alla.

Edit: en omspelning av ettan är definitivt på sin plats. Blir ju så mycket fränare då.

Fragge skrev:Karmalicious skrev:och rätt lösaktig...
...det var vi alla.

Edit: en omspelning av ettan är definitivt på sin plats. Blir ju så mycket fränare då.

Jag är redan ett år efter i spelandet. Ska jag spela om spel som är 2 år gamla kommer jag fan aldrig ikapp.

Karmalicious skrev:Fragge skrev:Karmalicious skrev:och rätt lösaktig...
...det var vi alla.

Jag är redan ett år efter i spelandet. Ska jag spela om spel som är 2 år gamla kommer jag fan aldrig ikapp.

Det är lätt värt det.

Ok, jag har inte hunnit spela så långt (5 timmar) men spelet är precis som jag ville. Allt det goda från ettan är med. Har inte hunnit lattja så mycket med uppgraderingar men det verkar vara ett ganska genomtänkt och intressant sätt att arbeta med dem iaf. Till skillnad från ettan så slipper jag bära tusen skitsaker och sitta och irritera mig på dem.

Svårt att utvärdera striderna. Än så länge bara förstör jag motståndarna trots uppbumpad svårighetsgrad. Hopas på att se lite mer biotics och sådant användas mot mig längre fram.

Jag kör helt enligt mallen att jag är Han Solo. Jag är hård och ute efter pengarna, men kommer ändå pussy out (like a boss) så fort det blir lite blödigt och hjälpa till när det är behärtansvärt.

På det tekniska planet klarar sig X0 utmärkt. Spelet är snyggt, och de skapar bra miljöer. Enstaka slowdowns stör lite, men händer inte särskilt ofta.

Edit: Favorit än så länge: "Do I look like a looter?" Sedan bara går man in och länsar stället.

En annan sak jag kommit att uppskatta är den mer nyanserade versionen av Paragon/Renegade jämfört med ettan. Roliga QTEs som dessutom gör det ännu lite mer intressant, och instinktivt, att välja hur man ska spela spelet.

[Hype.se]

Jag vet inte vad det är för fel på mig (för det kan ju inte vara fel på alla andra?), men jag går inte igång så hårt på ME2. Jag tycker actiondelen är motsträvig och klumpig, hitta material på planeterna är enormt repeterande och så tycker jag att det är en massa snack i onödan. Varför har inte Normandie trappor? Varför måste man gå ner och prata med någon, kan de inte ha någon form av intercom? Och varför är besättningen, tex Jack, superbra när man plockar upp dem och sedan när de ska ut i fält kutar de runt med en pistol och har plötgligt glömt bort sina färdigheter.

Jag har trots detta klarar spelet och börjat om så jag skulle komma upp till level 30 och få några extra poäng. Det har jag fått nu.

w w w . h y p e . s e
Actiondelen tycker jag är intressantare än de flesta andra spel idag. Att kombinera sina förmågor gör rensandet av slagfältet betydligt lättare. Kanske kör du för enkel svårighetsgrad, för skulle jag sänka så skulle antagligen mitt Sniper och Pistol göra rent hus innan någon ens hinner levitera någon. Men det är väl smaksak. CoD:MW2 actiondel är imo betydligt tråkigare t ex.

Resurssamlandet är inte speciellt upphetsande, det håller jag helt med om. Tycker dock det är en så liten del att det kvittar. Det gör ändå att man måste prioritera lite vilka upgrades man vill köpa om man nu inte sätter sig och grindar. Det gör inte jag.

Storyline awesomeness är ju gammalt, och kanske för gammalt t o m. Kan hålla med om att det är märkligt med folk som är superbra som är högst mediokra när man ber dem slå följe. Men det är ju inget vi inte sett tidigare. Min jack sköter sig rätt bra dock. Men det är ju inte så att Jack rensar ut slagfältet så som man kanske hade förväntat sig. Jag stör mig inte på detta, kanske för avtrubbad av diverse filmer där porten som nästan var stängd öppnar sig lite så hjälten kan rulla under, personer som kan träffa flugvingar inte för sitt liv ens kan träffa bad guy på 20m avstånd.

För mycket dialog är det absolut inte, och definitivt ingen onödig. Den är högst nödvändig för att skapa det som är ME storhet, nämligen atmosfären och känslan av att det här är ett riktigt universum som fanns långt innan du satte dig och tog kontroll över en karaktär.

Dock går spelet lite för fort för mig. Jag skulle vilja hålla mig kvar i det längre än jag kommer att lyckas. Men det blir en runda till, det är jag rätt övertygad om.

Skulle vilja spela om spelet och ta min karaktär till högsta leveln men då skulle jag vilja köra stenhårt som renegade.
Där ligger dilemmat, ska jag fortsätta och skaffa lite sweet sweet achievements men kanske förstöra min karaktär?

Tror ni Paragon/Renegade statusen förs över till ME3?
För så som jag spelar så är min karaktär ruskigt snäll, vill inte att hon ska vara en elak bitch i 3:an :<

Kommer kännas lite skumt att ha fullt på paragon OCH fullt på renegade.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Om du redan har en sparad karaktär så varför inte spara på nytt ställe när du gör allt det dumma då?

Vill ju även börja på 3:an och få alla bonusar som jag antar tillkommer en maxlvlad karaktär :>

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
[Hype.se]

Du kan ju välja att maxa en god och en ond karaktär? Eller missförstår jag dig? Vissa achievments kanske bara är kopplade till paragon respektive renegade? Tror inte det.

Däremot vet jag att man måste komma upp i en viss nivå av paragon för att lösa vissa saker i spelet. Det handlar om specifika konversationer i spelet som annars är låsta och därför inte för spelet vidare i den riktning man kanske vill. Jag har maxat min paragon snubbe och är uppe i level 30. Detta tog 2 st genomspelningar, som faktiskt blev ganska olika varandra. Det var först på andra omspelningen som jag kunde övertala vissa karaktärer.

[Hype.se]

Karmalicious skrev:Dock går spelet lite för fort för mig. Jag skulle vilja hålla mig kvar i det längre än jag kommer att lyckas. Men det blir en runda till, det är jag rätt övertygad om.

Se till att göra så mycket som möjligt innan du bestämmer dig för att åka genom omega relay. Ha inte bråttom dit. Bara ett litet tips

Jag gillar bara spelet mer och mer. Universumet känns mer och mer levande ju längre jag kommer och allt är så snyggt och stämningsfullt att jag ibland såsar runt utan ett mål.

Ang paragon/renegade så är det samma sak på Renegade-sidan. Vissa saker låses bara upp med Renegade, men enligt konversationer med folk är Paragon "bättre". Är man en person som måste få allt är Paragon tydligen bättre. Man riskerar inte att missa vissa saker lika lätt. Iof är ju en omspelning av uppdraget oftast rätt enkelt, även om jag valt bort att göra det nu och mer gå på vad jag tycker verkar rätt för att få lite mer stämning. Att ibland råka göra "fel" ger mer spänning.

Jag har nu spelat 25 timmar och kommit till Citadel. För de som undrar tar det inte så lång tid att ta sig dit, jag har bara fastnat på vägen så att säga.

Eftersom ingen annan skriver så gör jag det!

Efter 34 timmar rätt exakt har jag avslutat min första runda. Spelet gjorde den roliga saken att bli lättare och lättare istället för svårare. Det skulle mycket till för att det skulle behövas en kula till från snipern... körde näst svåraste fyi.
Jag tänkte hur som radda upp saker som hamnar på - sidan. Sedan ska jag skaffa mig ny hemlig adress så F(r)agge inte hittar mig.

Jag hittade inget sätt att jämföra vapen sinsemellan eller biotics. En biotic kan göra 170 skada, och ett vapen gör då...? Varför är den här SMGn bättre än den andra?

Citadel förlorade helt sin storhet från tidigare spelet. Nu kändes det som en mindre handelsplats, typ som Omega. Illum kändes större och med vyerna den platsen gav och uppdragen som man gav sig ut på gav en bättre känsla av storhet.

Man fick inget som helst incitament att besöka de olika solsystemen. De bara fanns där om man orkade bry sig. Jag misstänker att jag kommer leta upp alla side quests nästa runda, men det är ju inte så att man dras till dem.

Kanske bara jag här, för det verkar så dumt, men när jag ska lära mig någon annans förmåga så vill jag ju först kunna kolla på den. Jag hittade inget sätt förutom att ha karaktären i mitt party någon stans så jag kunde gå in och kolla på squad. Ska det vara så? Sverker RIP.

Hackning var så enkelt och man har alldeles för mycket tid på sig. Det är näst intill omöjligt att misslyckas. Bioshocks system var t ex mycket roligare, även om det med förmågor gjordes rätt simpelt.

Shepard dyker i cut scenes upp med standard issue N7 Assault Rifle. Detta är jävligt märkligt då jag inte ens kan använda assault rifles. En mindre detalj, men i övrigt lyckades de ju att få med skölden om den var aktiverad och så, så jag förstår inte riktigt problemet.

Lite småsaker som störde mig genom spelet.

Visar inlägg 21-40 av 40
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.