Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Mobil
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 21
Gizmondo ser skit ut?
Nu har jag Gizmondo funnits ett tag och lyckats få ut lite "stora" titlar. Men hur fan ser de ut egentligen? De påminner mer om GBA eller något än om den fantastiska maskin som minsann skulle vara kraftfullare än PSP. Visst, det finns spel som ser bra ut, men majoriteten ser jäcligt hafsiga ut. Man kan ju lugnt säga att den blev så bra som jag hade trott när den lanserades.
De flesta håller med om kommentaren

Sanity calms, but madness is more interesting.
Har faktiskt inte känt och klämt på en gizmondo själv än(finns den ens i Sverige än?). Inte heller sett mer än några få screenshots från spel. Men jag tror inte den är särskilt skön att spela på, 4 knappar och en D-pad var det enda den hade tror jag? Hade det varit en 2dkonsoll så hade det inte varit några problem men eftersom den har spel som conflict: Desert storm så fungerar det nog inte så bra. Inte läst en enda recension om enheten eller spelen till den heller.

Gizmondo verkar leva ett VÄLDIGT anonymt liv ^^.

[Hype.se]

Bara för att den är kraftfull innebär inte att spelen blir bra... De har sålt GPS-tekniken till något stort företag, så de hittar nog alternativa försäljningskanaler verkar det som.

Jag har spelat med en på E3 och det var många smarta lösningar tyckte jag. Har dock inte sett ett färdigt spel och vet inte ens vem som har hand om den här i Sverige.

w w w . h y p e . s e
Har för mig att gametronics har Gizmondo. Men utöver det vet jag inte riktigt.

De verkar hur som helst inte rikta in sig på spelare. Då borde vi haft mer info vid det här laget.

Jag har både spelat, klämt och smekt den. Funktionerna på den är ju finfina. Smidigt och skönt system. Du har L/R knappar också så i princip har du samma uppsättning som en DS.

Att spelen inte blir bra bara för att konsollen är kraftfull är ju en sak, men när SSX på PSP är bra och SSX på Gizmondo är skräp så undrar man ju varför det är så. Förvisso två olika versioner av spelet men det ursäktar liksom inte.

Gizmondo kanske är svårare att utveckla till av ngn anledning. Alternativt så är utvecklarna bara lata.

Jag har haft min Gizmondo ett tag och av de 5 spel jag har spelar jag mest Trailblazer, ett snabbt och roligt arkadliknande spel som man kan plocka upp och köra ett tag! Annars är väl de andra jag har iaf inga stora höjdare, men det verkar börja komma spel av lite högre kvalitet nu framöver. Det jag vill säga är iaf att det jag använder min Gizmondo till överlägset mest är alla de andra smarta funktionerna, kolla ofta på film på den (vilket går väldigt bra), lyssnar på musik, har med mig bilder på den etc. Sen att det kommer bättre och bättre spel gör ju inte saken sämre, så som portabel underhållning överlag tycker jag den håller hög klass!

SideLake
PSP processor = 233 mhz
Giz processor = 400 mhz (från samsung ingen skit!)

psp ram = 32 mb
giz ram = 64 mb

psp grafikkort = ?
giz grafikkort = 128 bitars 3d grafik från Nvidia!

PSP homebrew = det enda som är bra och dåligt med pspn..
giz homebrew = om vi säger så här : gizzen har så bra programvara så att den inte går att knäcka.. så med enkla ord så finns det ingen homebrew för tillfället.

Då blir jag först med att hälsa dig Joki välkommen till Hype!

"Good artists copy, but Great artists steal"
[Hype.se]

De har väl lämnat in konkursansökan nu om jag inte minns fel, läste det på någon industrisida häromdagen...

Here I am! Once again
de tror jag inte för dem ska ju lansera en förbättrad version av gizmondo i år. lr ja de skulla tydligen bara vara någon annan design på den

jag läste också för några veckor sen att dom lämnat en konkurs ansökan

ok aja de var väl så man väntade sig att de skulle gå..

Svenska Gizmondo har lämnat in en konkursansökan

Haha.. jag Kör Quake på min gizmondo nu.. 3gd !

gizmondo suger

Har jag missat något? Vafan är Gizmondo? :P

Piz out!
Gizmondo!

parik : o du suger din farsas KUK!

haha... känner på mig att jag kommer bli bannad men jag skiter i.. för detta e ett skit forum anyway..

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 21
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.