Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Mobil
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Era 3G-erfarenheter - funkar det osv
[Hype.se]

Tänkte att ni kanske kan fylla på med era erfarenheter och tankar...

Jag har haft Vodafone under några månader och när jag åker från Solna till City kan jag inte ha ett samtal hela vägen. Det bryts fyra gånger och jag får alltså ringa upp fem gånger för att kunna prata hela vägen. Det är ungefär som om masterna inte överlappar varandra. Sedan händer det ganska ofta att det inte finns utrymme för samtal, att nätet är upptaget. Senast det hände mig var när jag var i Gallerian, som man tycker är en rätt central plats och borde klara av många samtal.

Videosamtal klarar jag inte från min lägenhet, utan måste gå ut på gatan utanför om de ska kunna äga rum.

w w w . h y p e . s e
Tidigare hade jag liknande upplevelser, sådär 1+ år sedan. Numera har jag inga problem alls med något. Allt funkar bra och jag gör det mesta så som surfar, ringer, skickar och spelar poker via internet på den.

Bor i Stockholm och har en SonyEricson Z1010 eller vad den nu hette (har den inte framför mig). I London är 3 täckningen ganska risig dock

Sanity calms, but madness is more interesting.
Jag har aldrig haft några problem (förutom med själva telefonen).
Bor lite utanför Göteborg.
Hade 3 ett kort tag, efter det har jag haft comviq.

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
Har en 3G telefon Nokia 6680 med Vodafone kort, själva telefonen är långsam ... har därför svårt att avgöra om det är telefonen eller nätet som strular.

Var det inte Telia som Vodafone delade nät med ?

bor i falun o just i mitt område är tänknigen kass och kan brytas mitt i ett samta.l Men åker man in till centrum ca 4km så äre alldels utmärkt. Nej tre är rätt värdelöst enligt mig

[Hype.se]

Jag har en Sony Ericsson z800i med TRE abbonemang. Har haft 3 i lite över ett år.

Nappade på 3 i veva med att de gjorde massor med reklam för NEC e616 på TV. Under de första veckorna jag hade telefonen var det ett jävla strul med täckning och annat tjafs, sedan helt plötsligt så sa det pang och allting fungerade perfekt. I dagsläget fungerar det fortfarande perfekt, förlängde ganska nyligen mitt abbonemang ytterligare ett år och fick då en z800i som helt klart är den bästa telefon jag haft, trots att den (precis som de flesta 3G telefonerna) är lite för stor.

Kan dock erkänna att jag inte använder 3G tjänsterna så enormt mycket nuförtiden, var mest nyhetens behag... Surfar väl in på 3s portal och checkar lite nyheter ibland, men eftersom jag allra oftast har en dator i närheten oavsett om jag är hemma eller på jobbet är det inte svårt att skriva in aftonbladet.se typ... Videosamtal funkar helt utan problem överallt här i bygden med omnejd, vilket är positivt även fast jag inte använder det så ofta. Streamad musik är annars rätt intressant om man är trött på musiken man pillat in på memorysticken

Here I am! Once again
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.