Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Nintendo
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 24
Metroid+pekpenna= "Bra eller anus?"
Skaffade metroid prime hunters idag och är rätt besviken på hur styrpennan funkar dvs extremt svårt o hitta en skön avslappnad ställning/hållning utan att få trötta/avdomnade händer/fingrar på nolltid.

Pekpennen funkar skit tycker jag i spel som man använder den hela tiden så som styra/sikta/hoppa whatever, spel som castlevania gick det ju bra då man typ bara skulle rita ett mönster då o då.

Hur spelar ni metroid med pennan eller med bara knapparna?

Kommer bli ett helvete med wii spelen om man får dras med sådana här problem att man inte kan spela för man blir totalt mör.
Visst kul de första minuterna men hur jobbigt kommer det inte bli att flaxa runt med armarna x antal timmar nä fan jag är orolig hur det kommer bli.

[Hype.se]

Jag tycker att pekpennan funkar utmärkt. En del hävdar att det blir bra om använder en tjockare penna. Du kan ju prova.

w w w . h y p e . s e
Funkar med pinne imo. Spelet tar inte så lång tid att klara att man hinner känna obehag. Dock så letar jag faktiskt själv efter en rejälare pinne för jag tycker att dessa små rackare som palms, mobiler m fl har är ganska obekväma.

Sanity calms, but madness is more interesting.
jag har sett att det finns en såndär pekgrej som man fäster på tummen. Vart hittar man sådana? har kollat på webhallen o gametronics.

Jag lirar med tum-strappen (följde med min DS när jag köpte den) och tycker att det funkar bra. Vid längre spel-sessioner (typ en timme) somnar ena handen dock.... Pinnen är obekväm för mig, och jag siktar dessutom mycket sämre med den.

Gunner skrev:Jag tycker att pekpennan funkar utmärkt. En del hävdar att det blir bra om använder en tjockare penna. Du kan ju prova.

Tror inte det hjälper med tjockare penna det jobbiga för mig är bl a att hålla maskinen med bara 1 hand i detta fall vänster då "högern" används till att peka runt med pennan. Har testat att hålla med båda händerna men det funkar ännu sämre när man ska använda pennan.

Karmalicious, har ingen aning om hur stort det är men jag har nog långt kvar, jag kom bara till andra planeten sen hade jag sådan grym värk i händerna att jag va tvungen att sluta...

[Hype.se]

Bästa fps-kontrollen utanför pc, men som sagt jobbigt obekväm i längden. Man sitter ju ner när man spelar, så vila konsollen i knät, funkar utmärkt. Eller skaffa DS Lite.

It is Microsoft, and I will kill them
Har ni sett för övrigt på Nintendos presskonferans osv på de som spelar Wii-spelen, ofta "stretchar" de lite snabbt med händerna medans de spelar. Jag tycker de tyder på att det tyvärr är förhållandevis fysiskt jobbigt för framförallt handleder att lira Wii. Jaja.. det visar sig väl när man själv får testa.

[Hype.se]

Klarar man att spela med mus klarar man nog Wii, handrörelserna verkar mindre eller likvärdiga. Har man som jag musarm på båda armarna efter för mycket Morrowind kanske det kan blir jobbigare

It is Microsoft, and I will kill them
Reumatism, Musarm, R*nkarm, Pimp Bitchslap arm mm så jag är lite orolig för min egen del. Jag stretchar fingrarna när jag gamar på PC. Tror inte det är något fara. Har man orkat sitta upprätt med Xbox HK klarar man nästan vilken belastning som helst.

Men är metroid prime hunter på ds lika dan styrning på på Game cube att man måste stanna upp för att sikta ?

Sit Ubu Sit Good Dog.
Karmalicious skrev:Pimp Bitchslap arm
rofl :D!

Sniper, ser inte ut som det i trailern iaf. finns på gametrailers

Bitch Slapped by Edward Scissorhands
Sedan när måste man stanna upp för att sikta i GC? Du har ingen "lock" som du har GC iaf.

Jag tycket att det fungerar fin fint

Can i live?
Följde inte den där tum-grejen med alla DS? Trodde det var en standardgrej.
Fan vad jobbigt det måste vara att styra med pinnen.

"Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon"
jag vet inte ...
att styra med pinnen verkar inte särskilt jobbigt i sig.. men att hålla en vanlig DS i andra handen kan bli lite jobbigt..
tror ju att den kommer vara mer optimerad med DS Lite..
men har själv inte testat än så..

"War. War never changes."
Hahahah bara jag som ser alla porr och sex liknelser?

Jag heter MrFred.
haha.. nu när du säger det så ;D
eller är det bara s att du har ltie tråkigt idag

"War. War never changes."
Gunner får den stora pennan plast på ds'et?

Sit Ubu Sit Good Dog.
Sniper skrev:Gunner får den stora pennan plast på ds'et?

HAHAHAHAHAH nä jag ska inte säga nåt.... HAhahahhaha

Jag heter MrFred.
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 24
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.