Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Nintendo
« Föregående
Visar inlägg 1-15 av 15
Nästa »
A Boy And His Blob: remake eller nytt spel?
Helt skamlöst länkar jag till Hype nyheten

Det borde väl vara en remake på det som en gång i tiden har släppts till 8-bitarn eller hur? Och av alla titlar så trodde jag inte att man skulle få se detta spel i en ny tappning!

Trailern såg grymt lovande ut så jag är mycket intresserad på detta! :D Gulliga spel är skiten!

"War. War never changes."
Det är en remake ja. Har aldrig hört talas om det förut men det ser väldigt mysigt ut. Det var det här med att ha konsolerna som har spelen också.

casualcore wnkr | slayer of threads
Såhär såg det ut då.

Jävligt bra musik faktiskt. Svårt spel vill jag minnas också..

hmm tror jag spelade det där hos en släkting när jag var 5 :P fatta inget av det.

Öh, trodde allt det skulle se lite charmigare ut i 8-bit version än det gjorde. Remaken verkar milsvida bättre rent estetiskt.

Ja, det var fan inte vackert innan.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Krapula skrev:Öh, trodde allt det skulle se lite charmigare ut i 8-bit version än det gjorde. Remaken verkar milsvida bättre rent estetiskt.

hade det inte gjort det så borde vi nog sluta köpa ny teknik..

rakt in i kaklet
Den estetiska biten förhåller sig inte till utvecklingen på samma sätt som den tekniska biten. :P

Precis, inte göra misstaget att likställa estetik med grafisk fidelitet (svenskt eller svengelskt ord?).

Många av dagens spel har ett så tråkigt, om än tekniskt imponerande, utseende. Mer själ och inspiration önskas i det visuella.

Krapula skrev:Precis, inte göra misstaget att likställa estetik med grafisk fidelitet (svenskt eller svengelskt ord?).

Många av dagens spel har ett så tråkigt, om än tekniskt imponerande, utseende. Mer själ och inspiration önskas i det visuella.

MEN DET ÄR JU INTE REALISTISKT!!!11!

VGCats förklarar.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Karmalicious skrev:Krapula skrev:Precis, inte göra misstaget att likställa estetik med grafisk fidelitet (svenskt eller svengelskt ord?).

MEN DET ÄR JU INTE REALISTISKT!!!11!

VGCats förklarar.

Hahaha :D Funny... :P

[Hype.se]

Hoppas det blir bra, serien skulle behöva ett uppsving efter nära nog katastrofala The Rescue of Princess Blobette.

It is Microsoft, and I will kill them
Lictor skrev:Hoppas det blir bra, serien skulle behöva ett uppsving efter nära nog katastrofala The Rescue of Princess Blobette.

Woot? Har jag missat något spel här :S

[Hype.se]

puppy skrev:Woot? Har jag missat något spel här :S

Första uppföljaren, till ursprungliga Game Boy.

It is Microsoft, and I will kill them
Lictor skrev:puppy skrev:Woot? Har jag missat något spel här :S

Första uppföljaren, till ursprungliga Game Boy.

Se där. Inte för att jag var ett sånt stort fan av första spelet så hade detta helt gått mig förbi.
Men jag tror nog att jag personligen kommer att uppskatta denna nya remake mer än vad jag kommer uppskatta något av de gamla spelen.

« Föregående
Visar inlägg 1-15 av 15
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.