Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Nintendo
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Australisk pirat får böta $ 1.5 miljoner till Nintendo
Piraten i fråga har dömts för att dela ut ett exemplar av New Super Mario Bros. Wii. på nätet. 1komma5jävlamiljoner! Dollar! Helt sinnesjukt! Hela hans framtid är ruinerad, och han kommer att vara slav under Nintendos monetära piska för resten av livet. Jag kan mörda en människa och få tio år i fängelse - efter att dessa tio år är avklarade så är jag fri. Men, fan, att ladda upp ett gäng ettor och nollor på nätet som tillhör Nintendo - slav för livet. Det här är fan inte rättvist någonstans. Vad tycker ni? Är det en rimlig summa? Visst, ett lagbrott har begåtts och individen bör straffas. Men summan är absurd i mina ögon.

Andra inlägget och även här länk till egen sida. Du har nu ett val, gör det en gång till och du är portad. /Gunner

Visst är den det. Brottslighet som skadar ekonomi straffas väldigt hårt.

Jag har väl ingen jättestor sympati för honom, men iom avsaknaden av egen vinning kan jag tycka att ett par hundratusen kunde räcka.

Håller även med jämförelsen med mord. Man pratar gärna om att man inte kan straffa brottslingar för hårt för då kan de aldrig återvända till samhället. Kolla in skadeståndssummor för permanenta skador och invaliditeter så förstår ni vad jag pratar om. Detta gäller även t ex USA.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Summan och straffet i sig är absurda båda två. Men så är det ju, cash is king. Jävlas med dom som har pengar och du blir jävlad med tillbaka. Mörda random förortsneger och ingen med pengar (makt) bryr sig.

Ignorerade länken förresten.

Edit: Kul att mitt inlägg blev som om det vore Karmas inläggs efterblivna lillebror.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
Bättre nyheter finns.

Redneck anfaller en nyhets reporter.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
Fragge skrev:Summan och straffet i sig är absurda båda två. Men så är det ju, cash is king. Jävlas med dom som har pengar och du blir jävlad med tillbaka. Mörda random förortsneger och ingen med pengar (makt) bryr sig.

Edit: Kul att mitt inlägg blev som om det vore Karmas inläggs efterblivna lillebror.

Skillnaden mellan idiot savant och bara idiot.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Karmalicious skrev:Fragge skrev:Summan och straffet i sig är absurda båda två. Men så är det ju, cash is king. Jävlas med dom som har pengar och du blir jävlad med tillbaka. Mörda random förortsneger och ingen med pengar (makt) bryr sig.

Skillnaden mellan idiot savant och bara idiot.

Och det där vet jag inte ens vad det betyder.

Efterblivhetsstämpeln förstärks.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
« Föregående
Visar inlägg 1-6 av 6
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.