Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Nintendo
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 20
Nästa »
The trouth behind the DS"i"
sitter och e trött som fan och kollade på en review av DSi, vilket får mitt trötta jag att börja tänka på varför Nintendo valde att döpa den till DSi. Slutsats av väldiga ansträngningar av hjärnan:
DS = Dual screen
DSL= Dual screen Lite
DSXL= Dual screen Xtra Large
and finally the mysterious DSi!
"i" på engelska låter som "eye" DSi har 2 st kameror ( 2st Ögon?)
DSi= Dual Screen Eye?

Japanerna gjorde väl något liknade med Nintendo Wii? var något med ett dom två "ii" skulla symbolisera samlade spelare och att wii låter som wee.

Jag har bara fått för mig att folk har, av någon anledning, fått för sig att ett litet 'i' nånstans får prylen i fråga att verka lite extra high-tech.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Hmm, intressanta tankar. Finns nog väldigt bra anledningar, multimiljons(miljards?)företag lämnar sällan saker till slumpen utan om någonting (exempelvis att Wii skulle undermedvetet få köparen att koppla som att de två i:na är samlade spelare) kan öka intäkterna kör dom oftast på det. Det skadar ju inte att försöka, liksom.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
den heter i för "interactive" som en följd av att kamerorna tillkom.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Karmalicious skrev:den heter i för "interactive" som en följd av att kamerorna tillkom.

Jag gillar Landys teori bättre.

Fragge skrev:Karmalicious skrev:den heter i för "interactive" som en följd av att kamerorna tillkom.

Taking sides, are we?

Karmalicious skrev:Fragge skrev:Karmalicious skrev:den heter i för "interactive" som en följd av att kamerorna tillkom.

Taking sides, are we?

Hell, till och med Linus teori går hem bättre. Verkligheten är inte alltid roligast, fråga bara jehovas vittnen eller vilken religiös rörelse som helst.

Googlade lite och hittade detta

Coming straight from a Nintendo rep...

- The "i" is symbolic of the subject "I" and its personal aspect.

- Plus, the addition of two cameras gives the system its own "eye" on things.

"Nintendo hope that the Nintendo DSi becomes more than a game system and more of a personal tool to enrich our daily lives." - Nintendo rep

Source

Intressant. Jag var helt övertygad om att när den skulle lanseras så var det "interactive" med kamerorna och så. Iof kan de ju satt en spin på det efter lanseringen, eftersom alla källor jag hittar, inkl. Linus, säger att det är individen och allt det där och de är ju daterade efter release.
Åas kan det ju vara så att i avsaknad av officiell förklaring så blev ett rykte vedertagen sanning. Vet att folk var inne på "internet" p g a browsern och grejer.

Intressant ämne hur som helst! :P

Bra gjort, hör ni. Nu behöver vi bara veta varför X-box heter X-box. Och framförallt, varför i guydykens sinne, uppföljaren hetter 360.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
phipe skrev:Bra gjort, hör ni. Nu behöver vi bara veta varför X-box heter X-box. Och framförallt, varför i guydykens sinne, uppföljaren hetter 360.

direct x-box på det ena och 360->cirkel->helhet->det enda som behövs för underhållning i hemmet på den andra kanske?

casualcore wnkr | slayer of threads
Krapula skrev:phipe skrev:Bra gjort, hör ni. Nu behöver vi bara veta varför X-box heter X-box. Och framförallt, varför i guydykens sinne, uppföljaren hetter 360.

direct x-box på det ena och 360->cirkel->helhet->det enda som behövs för underhållning i hemmet på den andra kanske?

Det låter nästan logiskt.

Nu för tiden tycker jag att alla namn som inte börjar på ett litet "i" följt av något annat är bra namn. Fantastiskt hur ointressant det verkar vara att komma med något nytt också eller göra något eget.

Så DSi känns trots allt ganska bra mot (fiktivt) skräckexempel iDS, tycker ni inte? Lite off-topic kanske...

Krapula skrev:phipe skrev:Bra gjort, hör ni. Nu behöver vi bara veta varför X-box heter X-box. Och framförallt, varför i guydykens sinne, uppföljaren hetter 360.

Förklaringen finns här.

Och en annan anledning till varför den heter 360 är ju för att Xbox 2 inte alls smäller lika högt när Playstation 3 är ute på marknaden (och för att PS2 var ett så starkt last gen-varumärke att det hade varit självmord att försöka döpa sin next gen-konsoll till något så starkt förknippat med dåtiden).

F.ö. heter den väl inte ens X-box utan just Xbox. Rätta mig gärna om jag har fel. Men det har jag ju inte, så dont bother.

Fragge skrev:Krapula skrev:phipe skrev:Bra gjort, hör ni. Nu behöver vi bara veta varför X-box heter X-box. Och framförallt, varför i guydykens sinne, uppföljaren hetter 360.

F.ö. heter den väl inte ens X-box utan just Xbox. Rätta mig gärna om jag har fel. Men det har jag ju inte, så dont bother.

Jag hade kanske låtit bli att förbothra dig. Men nu var det så att du sa något som fångade min nyfikenhet; Vad betyder F.ö. ?

För övrigt.

För övrigt lol.

Oavsett vad i:et betyder så fick jag en DSi när jag fyllde år härommånaden. Min första DS är värt att nämna, en ljuvlig manick! Hon och jag är kära och ska flytta ihop snart.

ikto skrev:För övrigt lol.

?

Fragge skrev:ikto skrev:
För övrigt lol.

?

Korta foruminlägg är ibland väldigt roliga. Varför vet jag inte. Men det där var väldigt roligt.

ikto skrev:Fragge skrev:ikto skrev:
För övrigt lol.

?

Korta foruminlägg är ibland väldigt roliga. Varför vet jag inte. Men det där var väldigt roligt.

Haha, trodde jag särskrivit eller nått. :D

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 20
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.