Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
quickMenu
[Forum]
[Senaste]
[Sök i forum]
[Hype.se]
[Logga in]
Nintendo
Forum
/
Nintendo
/
Mitt NES och SNES får ingen ström!
1
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Mitt NES och SNES får ingen ström!
Kilis
Hej!
Detta problemet är väldigt konstigt. Mitt NES och SNES (Svenskköpta) har alltid funkat bra, har aldrig haft problem med strömförsörjningen. Men nyligen flyttade jag till ny lägenhet. Först fungerade båda konsolerna utmärkt, men en dag vägrade dom att starta. När jag slår på dom lyser den röda lampan ungefär en halv sekund, sen slocknar den, som om dom inte får ström, eller inte tillräckligt i alla fall. Vi har haft problem med ett glappande proppskåp så jag kollade det, och efter ett tag fick jag ström i båda konsolerna igen. De har fungerat utmärkt tills jag nyligen bytte skarvsladd (en helt ny som fungerar), då får jag samma problem igen. Har flyttat runt min snes i hela lägenheten och får inte ström någonstans, bara en tillfällig röd lampa som snabbt slocknar. Alla andra elektroniska prylar jag har fungerar, som tv, dator, lampor mm så det kan inte vara proppen. Men om det är fel på mina 9V-kablar, varför lägger de av exakt samtidigt, och fungerar igen exakt samtidigt?
Jag blir galen av detta, och jag hoppas nån har någon lösning.
Tacksam för svar!
2010-04-02 kl 13:40
Geting
mät på kablarna om det kommer ström?
rakt in i kaklet
2010-04-02 kl 18:21
Kilis
Hur mäter jag? Är verkligen kass på elektronik och sånt. Har aldrig öppnat en konsol. Det kommer ju ström ibland, och ibland inte. Fick igång SNES idag, men när jag startade om det dog det igen. Förstår verkligen inte varför både NES och SNES slutade funka efter jag flyttade. Kan det ha något med lägenhetens strömstandard? Finns det olika juice i olika eluttag och kan det påverka tror ni?
2010-04-05 kl 22:18
Geting
samma kabel till båda konsolerna?
rakt in i kaklet
2010-04-06 kl 18:39
Kilis
Nej, har två olika. Det är därför jag inte fattar vad felet kan vara. Båda kablarna (om det nu är dom eller konsolerna själva) började krångla exakt samtidigt.
2010-04-07 kl 09:49
Geting
i så fall är min teori att du blivit emp-bombad
har du ett mätinstrument borde du ju kunna kontrollera att kontakten levererar nio volt eller hur mycket tdet nu ska vara
rakt in i kaklet
2010-04-07 kl 16:11
Kilis
Hmm, vet inte hur det där funkar. Har inget mätinstrument. Jag provade i alla fall att slå av och på alla säkringar i proppskåpet och nu fungerar både NES och SNES genom min 9-voltare som hör till NES, inte den som hör till SNES, där kvarstår problemet. Nu kan jag i alla fall konstatera att problemet ligger i strömtillförseln via det proppfria säkringsskåpet. Men jag förstår inte själva problemet konkret. Varför vill inte min andra 9-voltare fungera? Jag vet att den inte är trasig.
2010-04-12 kl 20:33
Kilis
By the way, om fienden emp-bombat mig så ska jag utföra en gruvlig hämnd...
2010-04-12 kl 20:34
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
1
Skriv ett inlägg
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in
här
.
Annonser!