Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
quickMenu
[Forum]
[Senaste]
[Sök i forum]
[Hype.se]
[Logga in]
Nintendo
Forum
/
Nintendo
/
Ovanlig (?) NES-kasett med typ 100 spel?
1
« Föregående
Visar inlägg 1-9 av 9
Nästa »
Ovanlig (?) NES-kasett med typ 100 spel?
SnowstomInKona
Jag hade en kassett när jag var liten som innehöll massor med spel. Det kanske inte var just 100, men runt däromkring i alla fall. Är det nån mer som haft en sån kassett? Jag har letat och letat på alla sajter som säljer NES-kassetter och jag har gått igenom en förteckning över alla NES-spel som gjorts, men det är som om det aldrig funnits.
Någon som kan ge mig några svar?
Hade tänkt köpa en ny konsol, och då skulle jag ju gärna spela alla de där roliga spelen igen.
2010-07-19 kl 14:11
Krapula
Om du ändå tänkte köpa en piratkasett till en konsol är det väl bättre att ladda ner roms direkt istället?
casualcore wnkr | slayer of threads
2010-07-19 kl 14:26
SnowstomInKona
Piratkassett? Det tror jag inte. Jag är övertygad om att det var en riktig kassett, köpt i butik.
Det var en Supermario-variant (1 eller 3, minns inte riktigt) på det+ca 100 spel till.
2010-07-19 kl 14:54
puppy
Det där känner jag igen. Men jag kan inte sätta fingret på vad det var faktiskt. Men jag känner igen det där iallafall.
"War. War never changes."
2010-07-19 kl 15:14
phipe
Kanske Action 52? Där är det femtitvå spel.
Läs upp-och-ner: i37OHSSV
2010-07-19 kl 18:08
SnowstomInKona
Skönt att någon känner igen det, då finns det hopp!
Jag kollade upp Action 52 på wikipedia, men av informationen som fanns där så kunde jag konstatera att det inte var det. Tyvärr.
2010-07-19 kl 19:26
the_fluke
hade samma sak. grå kasett och på loggon var det någon tecknad snubbe med en hatt på. mario 1 fanns med, resten av spelen var väldigt simpla(såklart) så att allt rymdes på en kassett. dessa kassetter var piratversioner, då jag köpte mitt av just en snubbe som tillverkade sådanna.
köpte även nemo/dreamboy eller vad det nu hette av honom och kassetten såg exakt likadan ut då.
minns du det där tank wars spelet man kunde lira 2player? ääääg :D
2010-07-20 kl 04:28
Caracarn
Vi hade en 31-spelskasett som gick runt bland kompisar när jag var liten. Kasetten var lite mindre än vanligt men hade ett lila snöre/band fastsatt så man kunde dra ut den ur maskinen.
De flesta spelen var helt kassa men fanns ett baseball spel som var ganska kul.
http://www.blackjackinfo.se
2010-07-21 kl 20:19
the_fluke
har kvar vårt liggandes nånstans.. men det är trasigt. om man öppnade kanske det är nåt simpelt som bara måste lödas fast igen, det var ju knappast som att vi spela brännboll med det
2010-07-24 kl 11:38
« Föregående
Visar inlägg 1-9 av 9
Nästa »
1
Skriv ett inlägg
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in
här
.
Annonser!