Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
Sony
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 33
Uncharted 2 - Vad tycker du
[Hype.se]

Nu har jag spelat det två nätter i rad till. I måndags spelade jag fram till runt 05.00 då spelet kraschade. Samma i natt, men då fram till 07.00. Jag tar det som ett tecken på att jag borde sova.

Gjorde en film i måndags btw. Ingen spoiler, så ingen fara.
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-8wqQt3g

Spelet är jävligt bra och du borde springa till butiken en och köpa det genast. Det är mer av samma, men de har utökat lite här och där som gör att det känns fräscht. Sedan, ärligt talat, det är som en Bond-film. Man känner till upplägget, och det är precis det man vill ha. Så om det kommer 50 spel med nya äventyr utan större förnyelse kommer de att vara bra nog för att köpa.

w w w . h y p e . s e
Mehehe, skön film.

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am.
[Hype.se]

Det är bloody epic. Ettan var skitbra redan den, tvåan är snäppet bättre på i princip varje punkt, framförallt striderna har gått från ganska menlösa till något man ser fram emot. Står och stångas mot Street Fighter IV som hetaste GOTY-kandidat hittills.

It is Microsoft, and I will kill them
[Hype.se]

Jag klarade det tidigare idag. De hade jäkligt rolig - och en massa - statistik när det var klarat. Så jag såg hur mkt tid jag varit i skydd, varit i luften och bara stått och drällt. Mycket drällande var det, man ska nog trycka på paus när man går på muggen eller gör mat...

w w w . h y p e . s e
Jag har bara spelat första 1.5 timman, så har precis tagit mig förbi "introt". Än så länge kan jag inte annat än hålla med. Det känns otroligt lovande, och är helt klart ett steg upp både kontroll- och grafikmässigt från ettan. Det känns även som om cut-scenes är mycket mer genomtänkta än i ettan, och jag skrattade faktiskt högt ett par gånger (för de som spelat, erkänn att ni skrattade när "handscenen" i fängelset kom upp).

Jag sitter och jobbar och längtar mer eller mindre bara efter att få gå hem och fortsätta, och det är inte alla spel som ger mig det suget. Det är nästan sorgligt att jag måste vara social i helgen (dock ska gaming night med karma i morgon bli nice), när allt jag vill är att sitta i fillingarna i spelrummet och njuta av Dr Pepper, Snacks och Uncharted 2.

Vad kan man säga? Spelet som (om jag inte redan haft en PS3) hade motiverat ett PS3 köp any day
Det är underbart! Allt jag kan säga. Mållös efter mina 4 timmar i spelet.

Nu vill man sluta jobba och åka hem och spela. Och efter en helt underbar singleplayer campaign så väntar Multiplayern )

Lägg gärna till swebullen på PSN om ni vill smiska mig lite i Uncharted :D

Piz out!
Spelade ca 1,5 timma igår och jag älskar det. Allt är perfekt, kontrollen, grafiken, röstskådisarna och självklart musiken. Mysigare spel än detta är svårt att hitta, om ens möjligt.

Till och med min flickvän som har noll intresse när det gäller tv-spel, älskar det.. Vilket visade sig vara ett problem när jag ibland bara stannar upp och njuter av grafiken.

Edit: Jag addar dig sedan bullen..

"Good artists copy, but Great artists steal"
Vilken grafik njöt du av Abbath? Brudarna? ^^

Japp adda mig så kör vi lite sen!

Piz out!
[Hype.se]

Winho, ang spoilderbiten; Ja, det gjorde jag. Det kommer en massa mer humor längs spelets gång, jag gillar speciellt en sekvens i slutet (ingen spoiler, men jag täcker texten iaf) när de pratar om hur mkt "nånting" är på en 1-10-skala. Ni kommer förstå när ni ser det.

Hur nöjd jag än är med spelet, så är jag lite avis på alla som inte har spelat det och nu kan njuta av det hela. Men så är det ju alltid med bra spel/filmer osv.

w w w . h y p e . s e
Gunner skrev:Hur nöjd jag än är med spelet, så är jag lite avis på alla som inte har spelat det och nu kan njuta av det hela
Exakt min tanke, jag brukar alltid stressa mig igenom nya spel, veta fanken varför men jag är ivrig och kan inte hålla mig helt enkelt. Tills nu, detta spel ska jag dra ut på så att det håller i en vecka åtminstonde!

Sedan har man ju andra svårighetsgrader att nöta igenom, plus multiplayer delen!

"Good artists copy, but Great artists steal"
Gunner skrev:Hur nöjd jag än är med spelet, så är jag lite avis på alla som inte har spelat det och nu kan njuta av det hela.

Ja, jag ska sakteligen avnjuta det och försöka att inte tokspela. Vill ha kvar känslan ett tag till. Dock finns det många spel på radarn inför hösten som skall spelas (Forza 3, Borderlands, MW2, Dragon Age mfl). Och inget ska komma i skymundan! Moaahaha!

[Hype.se]

Jag fullkomligt älskar spelet! Helt makalöst snyggt, spännande och mysigt. Ett så nära perfekt spel man kan komma.

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
Kom just också på ett roligt tillfälle i spelet.

När Tenzin och Nate är nere bland isgrottorna och Tenzin lyckas hitta ett rep. Tenzin tänker försöka kroka fast repet i nån liten hake i grott-taket. "Um, pal, that's almost impossible to- oh you did it, nice.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
[Hype.se]

Klarade spelet i natt. En modern klassiker. En ny måttstock för andra äventyrsspel att mäta sig mot. Otroligt bra helt enkelt. Ville börja en ny spelomgång direkt efter att eftertexterna rullat klart.

jag känner att det börjar lida mot sitt slut för mig nu också. Känner även en viss ånget över det. Uncharted 2 är det bästa spelet jag spelat.

Piz out!
Jag antar att det bara är jag som inte tyckte att det skakade världen?
Visst ett fantastiskt spel, men det levde inte upp till mina förväntningar.
Ska se senare om jag kan sätta mina tankar i ord, troligtvis inte!

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Nu har jag spelat igenom 16 kapitel och bara älskar spelet. Visst finns det små skavanker i hur man rör sig och lite annat men helheten alltså! Underbart mysigt och charmigt. Som att spela i sin egen Indiana Jones film.

Sanity calms, but madness is more interesting.
[Hype.se]

lamerman skrev:jag känner att det börjar lida mot sitt slut för mig nu också. Känner även en viss ånget över det. Uncharted 2 är det bästa spelet jag spelat.

Jo, det är nog något av det bästa jag också har spelat. Det kändes lite vemodigt när spelet var slut, men samtidigt vet jag att det kommer att vara ännu bättre när man spelar om det. Som det är nu är det så fullspäckat med intryck och action, att man liksom inte riktigt hinner ta in allt. Man kommer att kunna slappna av mer när man vet vägen, och därmed också kunna uppskatta detaljer och atmosfär ännu mer. Så var det i alla fall med första spelet, som blev ännu härligare efter första spelomgången.

[Hype.se]

Landslide skrev:Jag antar att det bara är jag som inte tyckte att det skakade världen?
Visst ett fantastiskt spel, men det levde inte upp till mina förväntningar.
Ska se senare om jag kan sätta mina tankar i ord, troligtvis inte!

Hur högt ställda förväntningar hade du egentligen? Jag var grymt hypad inför detta spel, men det infriade allt med råge måste jag säga. En sak jag tycker var lite trist var att själva storyn var lite för lik den i del 1. Att det även denna gång fanns monster/zombies eller vad man skall kalla dem som vaktade skatten, kändes lite tråkigt. De kunde helt ha skippat den biten tycker jag. Kanske lite väl många cliffhangers också med någon som håller på att falla, för att i sista sekunden räddas av en kompis. Utöver detta var allt annat utsökt.

Lupus skrev:lamerman skrev:jag känner att det börjar lida mot sitt slut för mig nu också. Känner även en viss ånget över det. Uncharted 2 är det bästa spelet jag spelat.

Jo, det är nog något av det bästa jag också har spelat. Det kändes lite vemodigt när spelet var slut, men samtidigt vet jag att det kommer att vara ännu bättre när man spelar om det. Som det är nu är det så fullspäckat med intryck och action, att man liksom inte riktigt hinner ta in allt. Man kommer att kunna slappna av mer när man vet vägen, och därmed också kunna uppskatta detaljer och atmosfär ännu mer. Så var det i alla fall med första spelet, som blev ännu härligare efter första spelomgången.

Håller med. Blir att köra om en gång till. Fixa alla treasures osv för där vet jag att jag missat någora. Hatar då man tagit sig förbi ett jobbigt parti och blickar tillbaka över banan för att se en treasure som ligger och glimmar på en klippavsats eller liknande

Dock måste jag ta mig genom co-op uppdragen nu innan jag börjar med en ny genomspelning. Sen behöver man smiska några dryga kids i MP också Synd bara att man suger stenhårt ^^

Piz out!
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 33
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.