Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Ansluta en till konsoll till nintendo wii på wii sport
Hejsan.

Jag klarar inte av att ansluta en till konsoll när jag spelar wii sport. Har följt instruktionerna i boken och på skärmen men förstår ändå inte hur man gör. Man ska hålla inne en massa knappar men står väldigt otydligt vilken av konsollerna som ska hålla inne vad.

MVH

/Annica

Med konsoll menar du handkontroll? D v s en wiimote.

Jag bidrar med en länk.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Bra förklarande film.

[Hype.se]

Ja, faktiskt. Den där frågan har jag fått många gånger, plus ställt en gång själv. Men guuuuuuud vad han pratar långsamt och överförklarar.

w w w . h y p e . s e
Tack för det :o) Har även problem om jag ska ansluta ytterliggare en wiiremote t.e.x om vi ska vara 2-4 spelare. Väldigt komplicerat på wii sport! Någon som kan förklara detta enkelt också :o)

Uhm, om du lyckats synca en Wiimote till Wii så borde du bara behöva trycka på A för att aktivera den i Wii Sports.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Det gäller ju att göra samma sak på alla kontrollerna för att de ska registreras av konsolen. Sedan som Karma säger även trycka på respektive i spelet så att spelet vet om att de vill vara med och spela.

Ok ska testa detta. Tack för hjälpen :o)

« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.