Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
God of War 3. Yakuza 3 och Just Cause 2
Jag körde en demokväll och testade dessa tre till PS3.

Yakuza 3 som folk nästan kommit i byxan för är som en hög andra japanska spel något som västerlänningar som "förstår" gillar. Det känns som GTA:VC eller något. hela UIt andas 90-tal, med ljud och hela baletten. Det är herrjösses-fult och det blir inte bättre över Vice City dimman på allt heller. Striderna är skrattretande och helt utan finess. Hela spelet är jävligt styltigt och känns jävligt B.

Just Cause 2 känns precis som ettan. Man tog en massa coola saker och så gjorde man ett halvarslat jobb med att genomföra det. Det som kunde varit ett roligt mayhem-spel i stil med Prototype, Crack Down m fl. blir istället rätt B. Visst är det coolt med fysik, men när gastanken går sönder på samma ställe även fast spelet mycket riktigt registrerar träff på annat ställe känns det, just det, B. Att Grappling Hooken går över hela världen får ju Kratos att stå med sina kedjor och bara "Va fan?". Åter igen, det blir ingen känsla. Vapnen saknar varje tillstymmelse till känsla. Visst är det skillnad på pistol, k-pist och AK, men bara att pistol skjuter sakta och rakt, k-pist snabbt och fel, och AK snabbt och rakt. De känns inte annorlunda, och de låter inte direkt annorlunda. Det finns mycket mer i denna sandlåda men allt känns som "Det där kunde varit coolt, men..."

God of War 3 bjuder inte på några nyhetet. Människorna är arga, Gudarna är arga, men argast av dem alla är Kratos. Har man spelat tidigare spel vet man vilka episka saker man kan förvänta sig. Det är dessutom välgjort. Det kommer bli ett kul power trip spel.

Min snabba genomgång.

Sanity calms, but madness is more interesting.
Yakuza 3, intressant bara för att det är japanskt. Känns som något jag kan plocka upp någon gång.

GoW3, vad är det som är så kul med de här egentligen? Första i serien jag prövar och det var mest 'meh'.

JC2 har jag inte testat än men gillar den här moven.

casualcore wnkr | slayer of threads
Själva grejen med movsen är att de är just det. Det finns inga alternativ, det blir alltid så och det är ju kul de första par gångerna, men sedan inser man att det förutom att det är värdelöst bara är en transportgrej. Du kan boosta upp i luften och fallskärma dig över berget.
Och det gäller typ alla. Det är kul ett par gånger, men sedan tröttnar man eftersom det är rätt finesslöst.

GoW har du helt en poäng i. Det är bara kul med arg power trip. Det är som typ Darksiders. Det är inte fantasitskt, men det bjuder på bra underhållning i pampiga miljöer.

Håller med om Yakuza 3, testade demon och det var löjligt fattigt.
Är det där vad dom har hypat i öst sen ettan kom?
Det är fan inte många i japan som kan göra spel längre har jag insett.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Karmalicious skrev:Jag körde en demokväll och testade dessa tre till PS3.

Yakuza 3 som folk nästan kommit i byxan för är som en hög andra japanska spel något som västerlänningar som "förstår" gillar. Det känns som GTA:VC eller något. hela UIt andas 90-tal, med ljud och hela baletten. Det är herrjösses-fult och det blir inte bättre över Vice City dimman på allt heller. Striderna är skrattretande och helt utan finess. Hela spelet är jävligt styltigt och känns jävligt B.

Just Cause 2 känns precis som ettan. Man tog en massa coola saker och så gjorde man ett halvarslat jobb med att genomföra det. Det som kunde varit ett roligt mayhem-spel i stil med Prototype, Crack Down m fl. blir istället rätt B. Visst är det coolt med fysik, men när gastanken går sönder på samma ställe även fast spelet mycket riktigt registrerar träff på annat ställe känns det, just det, B. Att Grappling Hooken går över hela världen får ju Kratos att stå med sina kedjor och bara "Va fan?". Åter igen, det blir ingen känsla. Vapnen saknar varje tillstymmelse till känsla. Visst är det skillnad på pistol, k-pist och AK, men bara att pistol skjuter sakta och rakt, k-pist snabbt och fel, och AK snabbt och rakt. De känns inte annorlunda, och de låter inte direkt annorlunda. Det finns mycket mer i denna sandlåda men allt känns som "Det där kunde varit coolt, men..."

God of War 3 bjuder inte på några nyhetet. Människorna är arga, Gudarna är arga, men argast av dem alla är Kratos. Har man spelat tidigare spel vet man vilka episka saker man kan förvänta sig. Det är dessutom välgjort. Det kommer bli ett kul power trip spel.

Min snabba genomgång.

Vad var nyskapande med Prototype? Spelet var för övrigt otroligt enformigt.

Håller inte med om att JC2 är samma spel som ettan. Visst är idén den samma i grund och botten. Men har du spelat hela spelet eller bara demot? Dom har ju lagt ned mycket tid på att förbättra story missions i tvåan.

I övrigt är jag ett GOW fan så trean är ett givet köp för mig. Ser riktigt episkt ut.

Yakuza 3 har jag inte ens tagit mig tid att testa så det vågar jag inte kommentera.

Piz out!
[Hype.se]

Karmalicious skrev: Att Grappling Hooken går över hela världen får ju Kratos att stå med sina kedjor och bara "Va fan?".

Dagen skratt för min del. Tack för det Karma!

"I am an american, your'e a sick asshole" Falling Down
lamerman:
Prototype var inte särskilt nyskapande, kort om ens förmågor. Men jag kan inte heller se att jag skulle ha skrivit att det skulle ha varit nyskapande. Bara att jag anser att det har bättre flyt och känsla än JC2.

Som jag skrev har jag bara spelat demot av JC2. Min kritik riktar endast in sig på själva genomförandet av alla coola saker. de är ju coola, men tyvärr väldigt statiska. När redskapen för att genomföra uppdrag är gimpade blir uppdragen lidande. Jämför med Assassin's Creed 1.

Lupus: Du är så välkommen så.

Krapula skrev:JC2 har jag inte testat än men gillar den här moven.

OM nom nom nom nom!
Fan va mäktigt!

"War. War never changes."
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.