Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 64
E3 2011
[Hype.se]

Så vad tror ni kommer visas på hårdvarusidan? Tre nya konsoler pratas det om.

w w w . h y p e . s e
Hade bara hört rykten om wii hd men så är jag inte så inne i skvallervärlden längre.

Huruvida sony/ms presenterar nya konsoler känns väldigt beroende på hur de ville använda kinect/move. Då båda varit hyffsat lyckade måste ju en ny konsol ta nytta av den tekniken och det känns som ett svek att överge det så snabbt vilket i praktiken blir fallet. Även om det går att fortsätta använda kinect/move med en ny konsol så betyder det att man har låst in köpare till att måsta köpa nästa generation från samma märke såvida man inte vill överge sitt ändå dyra tillbehör.

Jag tror inte att sony/ms presenterar nåt nytt men wii har tappat så mycket momentum på sistone att de senast nästa år bör komma med något nytt vilket även är hur andra har tolkat trenden sett till hur lite first party-aktivitet det är för tillfället.

Det blir intressant att få mer information om Sony NGP.

casualcore wnkr | slayer of threads
Frågan är om det verkligen visas upp någon ny konsoll. Man vet ju aldrig, men det känns bara som om det är lite tidigt än så länge att komma med det.

Men visst, har sett något rykte om Wii2 så.

"War. War never changes."
[Hype.se]

Det ryktas att MS ska visa upp något nytt som de anser är skitviktigt. Ny konsol låter inte helt troligt då Kinect just kom. Jag tror det är en platta som går på Win7. Det stödjer deras telefoner, XBLA och operativsystem. Allt i ett.

Ny Wii tror jag också på.Kompatibel med den gamla, men med mkt bättre hårdvara. Och så är det ju Big N, så något som får oss att tappa hakan som vanligt. Eller iaf tycka att de är kreativa.

Sony. Bra fråga. Jag tror de kör på med mer av samma.

w w w . h y p e . s e
Gunner skrev:Det ryktas att MS ska visa upp något nytt som de anser är skitviktigt. Ny konsol låter inte helt troligt då Kinect just kom. Jag tror det är en platta som går på Win7. Det stödjer deras telefoner, XBLA och operativsystem. Allt i ett.

Detta lät mycket intressant! Vad kan detta vara. Och som du säger, inte så troligt att det är en konsoll heller.

Nintendo brukar inte göra någon besviken, tycker jag iallafall

Sony/MS tror jag som de flesta inte kommer visa upp ngn ny stationär konsoll. NGP från sonys sida är riktigt intressant, microsoft kanske kommer med ngt konkurrerande? Inte så troligt kanske.

Nintendo har det ju florerat rätt många rykten om, bland annat handkontrollen med touchscreen i och att hårdvaran ska vara kraftigare än ps3/x360. Personligen så var jag lite besviken på wii och har faktiskt inte ens skaffat en då det är få spel som tilltalar mig. Kanske en ny konsoll kan dra tillbaka mig, nintendo har ju definitivt kreativiteten och viljan att skapa annorlunda konsoller/tillbehör.

Hade blivit än mer intressant om SEGA helt plötsligt gick tillbaka in i konsollbranschen och släppte en konsoll som totalt utklassar alla andra både tekniskt och spelmässigt. Drömma kan man väl?

[Hype.se]

Tydligen bekräftat att Nintendo kommer med ny konsol nu. Den ska komma ut 2012 och visas på E3.

w w w . h y p e . s e
Det kommer bli riktigt intressant att se vad nintendo hittat på den här gången och om de lyckas hålla specifikationer hemliga fram till E3. Som tur är jobbar jag helger nu så jag missar inte konferenserna.

Hoppas att den har ordentligt stöd för 1080p och bakåtkompatibilitet med wii(så har jag en ursäkt att inte köpa wii).

Gunner skrev:Tydligen bekräftat att Nintendo kommer med ny konsol nu. Den ska komma ut 2012 och visas på E3.

Kan det finnas en risk för att det bara är en uppgraderad version av Wii? Vore lite taffligt i sådana fall, men vad annars skulle de ha hunnit utveckla tills nu?

puppy skrev:Gunner skrev:Tydligen bekräftat att Nintendo kommer med ny konsol nu. Den ska komma ut 2012 och visas på E3.

Kan det finnas en risk för att det bara är en uppgraderad version av Wii? Vore lite taffligt i sådana fall, men vad annars skulle de ha hunnit utveckla tills nu?

De kan ju haft ett litet team som höll på med den här direkt efter releasen av Wii och sedan utökat det teamet gradvis. Jag har svårt att tro att de bara skulle uppgradera Wii lite lätt och nöja sig där, fast Wii var ju egentligen inte mycket mer än en uppgraderad gamecube så du kan ju ha rätt .

[Hype.se]

easy_dog skrev:puppy skrev:
Gunner skrev:
Tydligen bekräftat att Nintendo kommer med ny konsol nu. Den ska komma ut 2012 och visas på E3.

De kan ju haft ett litet team som höll på med den här direkt efter releasen av Wii och sedan utökat det teamet gradvis. Jag har svårt att tro att de bara skulle uppgradera Wii lite lätt och nöja sig där, fast Wii var ju egentligen inte mycket mer än en uppgraderad gamecube så du kan ju ha rätt .

Mina gissningar; Den kommer vara bakåtkompatibel med Wii, men det är ju lätt då Wii inte är så värst kraftfull. De kommer satsa hårt - för första gången - på DLC/community då de äntligen fattat att Ines Usman hade fel. Den kommer kunna nyttja nya tidens tv-apparater och så kommer den ha något så nytt att ingen tänkt på det... vad det nu kan vara. Någon hävdade att kontrollen blir typ Ipads.

w w w . h y p e . s e
Oj då! Nu öppnade du mina ögon rejält där Gunner! Mycket intressant detta. När börjar E3 egentligen?

Fler rykten om en ny Xbox.

"The source believed, but did not have certain information, that the new Xbox would launch by the end of 2012. The individual expects an announcement will be made, at least in some form, at E3."

Källa: Develop

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
puppy skrev:Oj då! Nu öppnade du mina ögon rejält där Gunner! Mycket intressant detta. När börjar E3 egentligen?

Tider för presskonferenserna.

2:a Juni:
??:??-Konami

Väldigt tidigt lagd presskonferens tycker jag. Efter förra årets smärre katastrofala dock underhållande presskonferens kan iaf inte jag vara annat än nyfiken på om det här året blir likadant eller om de faktiskt
får ihop ngt som åtminstone kommer nära att verka professionellt.

6:e Juni:
17:00-Microsoft
20:30-EA
22:30-Ubisoft
01:00-Sony
7:e Juni:
17:00-Nintendo

Själva E3 börjar väl den 7:e Juni om jag inte minns helt fel. Går väl följa som vanligt via diverse olika sidor som gamespot/ign som brukar ha rätt mycket aktivitet kring E3.

[Hype.se]

Tror MS kör sin egen via xbox.com.

w w w . h y p e . s e
Detta skall bokas i min kalender iallafall ;D

Gunner skrev:Tror MS kör sin egen via xbox.com.

Mycket möjligt, vet inte om de gjorde det förra året då jag följde presskonferenserna via ngn sida jag inte kommer ihåg nu. Nintendo körde ju ut sin på nätet själva förra året så kanske de gör det i år igen.

[Hype.se]

När jag tänker efter, man kunde se den live på sin Xbox via Xbox Live har jag för mig. Har jag rätt/fel någon?

w w w . h y p e . s e
Jag hoppas den där nya Cafe manicken can spela GC på virtual console.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
Gunner skrev:När jag tänker efter, man kunde se den live på sin Xbox via Xbox Live har jag för mig. Har jag rätt/fel någon?

Hade ju varit riktigt smidigt och dessutom trevligare med större bild/bättre ljud/skönare sittplats. Å andra sidan kan jag tänka mig att det finns extra risk för problem när man går via xbox live.

« Föregående
Visar inlägg 1-20 av 64
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.