Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
TV'n laggar/ligger efter vid spelande
Hej!
Jag köpte en TV igår, en Philips 42" LCD-TV PFL4606H tror jag det va, men problemet va att när jag skulle spela COD så hängde den inte med alls! Om jag tex drog till höger o sen snabbt till vänster o släppte x-box kontrollen så gick siktet fortfarande till höger när jag släppte kontrollen, bilden låg så mycket efter.. Stängde av så mycket av allt extra jag kunde på TV'n o det blev marginellt bättre. Åkte tillbaka med den o dom sa att ingen 40" lr större TV under 10-tusen håller mina krav, men det konstiga e ju att min 5år gamla TV hänger med klockrent!! Nån som har nått bra tips på TV som dom vet fungerar som inte kostar mer än 8000kr?!? Tacksam för svar o hur gör ni när ni spelar annars??

Kika efter gamemode eller nåt nånstans. Många tv-apparater har det tror jag, men då kanske du måste in i service-menyn och leka lite och det rekommenderas inte (av många).
Men jag har lekt runt lite i min service-meny på min tv utan problem, fast då har jag ingen garanti på den heller.

Googla på namnet på din tv och kika om det finns nån service-menu, men du har blivit varnad.

Eller så hade du redan lämnat tillbaka tvn redan, läste igenom posten ordentligt nu.
http://www.prisjakt.nu/ är ett bra ställe att kika efter TV-apparater på.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Jag köpte en 52" lcd på komplett för ca 9000kr tror jag det var och den fungerar utmärkt. De flesta lcd/plasma nu för tiden fungerar väl alldeles utmärkt för spel eller? Bara de inte har för låg refreshrate eller vad det nu heter.*komplett teknisk idiot*

Detta handlar om input lag... max 30 ms brukar man nog säga. Vad har din tv för svarstider?

Läste någonstans om liknande men med wii. Det hela löste sig när han/hon fabriksåterställde wii'n- då flöt allt på bra igen på den nya tv'n. Har du provat med krysslådan/ps/wii'n?

Jag hade samma grej på min Samsung UE55D8005 jag köpte. Det är ju deras senaste modell så man tycker den borde hänga med. Dock var det bara att aktivera "Spelläge" eller "Game mode" som det heter så fungerade det utmärkt.. Förstår inte varför man måste aktivera något för att sänka input lag? När skulle man någonsin vilja ha det? :D Idiotiskt.

Piz out!
[Hype.se]

Misstänkte att det skulle strula med deras nya Smart-tv-serie. Men, fan vad nice den är, skulle gärna haft en 8005 själv. Gränssnittet är ju otroligt bra.

Jag spelar på en Samsung LCD som heter 866, och den funkar klockrent.

w w w . h y p e . s e
Många nyare tv-apparater har ju pixel plus och allt vad det heter (kort och gott, en massa finesser som donar runt med bildkvaliteten).
Enligt vad jag har läst så ska det bara vara trams och lägger i sin tur på lite input-lag.
I filmer och sånt så ser det ju fint ut, men vid snabbare rörelser och rörelser som man själv har kontroll över så brukar det se ut som poop.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Gunner skrev:Misstänkte att det skulle strula med deras nya Smart-tv-serie. Men, fan vad nice den är, skulle gärna haft en 8005 själv. Gränssnittet är ju otroligt bra.

Jag spelar på en Samsung LCD som heter 866, och den funkar klockrent.

Stäng av alla rörelsekompensationer så går det alldeles utmärkt som sagt. Jag hade själv en Gammal Samsung m86 (LCD) Innan jag skaffade denna. Det var lite grejande med inställningarna där också innan det flöt på och var spelbart.

Piz out!
« Föregående
Visar inlägg 1-8 av 8
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.