Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-5 av 5
Nästa »
den bästa tvn för spel?
Hejsan!

Jag funderar nu på att köpa mig en platt-tv som jag för det mesta ska ha att spela tv-spel på men den ska även vara OK för film/tv. Jag har frågat många och de flesta säger att plasma är det bästa alternativet vid tv-spelande eftersom det inte uppkommer något "lagg" där som på tex. ett krigsspel när gubben reagerar någon hundradels sekund efter man har rört kontrollen. Detta har jag märkt hos en del kompisar och det är extremt jobbigt. Har hört att detta beror på hur många Hz tvn har där plasma i ursprungsläge oftast ligger på 600 Hz. Alltså vill jag ha en bra tv för en okej summa (max 8000) där den viktigaste egenskapen är att det inte finns något "lagg".

Jag funderar på LG 50PZ250N som finns i den prisklassen jag hade tänkt mig. Detta är en plasma-tv men en LG som kanske inte är det bästa märket, eller?

Ge gärna kommentarer på tvn som jag nämnde eller ge förslag på andra intressanta!
Hjälp mig!

Gå till butik -> Testa -> Köp

Det är det bästa rådet jag kan ge.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Tror du att personalen i affären är så pass snäll att de låter mig ta ett ps3 och test-spela? :p
För om jag inte skulle få det så är det ju sjukt svårt att veta om tvn ligger efter i spelandet. Känns lite jobbigt om man köpt en tv som man upptäcker att den laggar så blir man tvungen att åka tillbaks, lämna in och börja om hela proceduren igen. De bästa skulle ju varit om någon jag frågar har denna tvn men det verkar det inte finnas.

Du ska inte haka upp dig på Hz-antalet på dagens TV-apparater då det inte mäts på samma sätt som i de gamla. Har inte samma betydelse. Kolla upp om TVn har så kallat "Spelläge". Detta brukar lösa input lagg problemen.

Gå in på t.ex minhembio.com och sök på TV-modellen. Där får du mycket information och det finns även användarrecenssioner på produkterna.

Lycka till!

Piz out!
LG 50PZ250N Tycks för övrigt ha fått bra omdöme.

Piz out!
« Föregående
Visar inlägg 1-5 av 5
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.