Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
« Föregående
Visar inlägg 1-3 av 3
Nästa »
Angående debatten om våldsamma spel
Måste säga att jag inte alls känner igen mig i den debatten. Eftersom forskarna med bestämdhet menar att videovåld föder verkligt våld vill jag med lika stor bestämdhet hävda motsatsen. Jag vill påstå att videovåld hämmar verkligt våld.

Jag bygger min forskning på snart 29 års erfarenhet av tv/dataspelande. Jag sköt vilt i Commando libya när jag var sju år gammal, jag högg huvudet av motståndaren i Barbarian när jag var åtta, och jag var hela tiden fullt medveten om att det inte var på riktigt.

Jag spelar spel för att komma ifrån verkligheten. Inte för att jag inte trivs i den, utan för att kunna göra saker som man inte kan eller får göra i det verkliga livet. Jag kan utan att blinka sätta en kula i en animerad polygonfigur om det är syftet i spelet men det betyder inte att jag skulle skjuta någon i verkligheten. Inte heller skulle jag äta flugsvamp och tro att jag ska bli dubbelt så stor, trots att jag spelat jättemycket Super Mario.

Jag blir illa berörd när folk idiotförklarar mig och målar upp min hobby och mitt största intresse som en väg rakt in i kriminalitet och våldsutövning. Jag har tvärtom utvecklats till en helt vanlig medelsvensson med fast jobb, villa, stor kombi, en korkad katt och 1,2 barn.

Mitt tips är att skicka alla dessa forskare och moralkärrningar till Dreamhack, som med deras egna slutsatser som grund, borde vara världens största organiserade slagsmål.

Ni som inte följt de sista dagarnas debatt och som är intresserade kan ta en titt här på vad de så kallade experterna har att säga.

Tack för ordet.

"lämna ditt bakomflutna före dig" - Pumba
[Hype.se]

Mate skrev:Mitt tips är att skicka alla dessa forskare och moralkärrningar till Dreamhack, som med deras egna slutsatser som grund, borde vara världens största organiserade slagsmål.

Haha! Sant.

w w w . h y p e . s e
Dom flesta förstår nog att dom som gör vansinniga saker redan var galna, tv-spel eller icke.
Men det är inte tillräckligt sensationalistiskt (ett riktigt ord?) för media.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
« Föregående
Visar inlägg 1-3 av 3
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.